Originální název: Fangirl
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2013)
Počet stran: 456
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: Yoli

Vejška je od toho, abys poznala nový lidi!

Cath a Wren jsou osmnáctiletá dvojčata, která spolu sdílí úplně všechno oblečení, trable s rodiči, i lásku ke knihám o Simonu Snowovi. Jenže jednoho krásného dne se tahle sesterská "idylka" změní v noční můru. Wren totiž přijde s nápadem, že by na vysoké škole měly bydlet každá zvlášť.

To pro Cath není zrovna dvakrát dobrá zpráva, na rozdíl od její sestry je totiž spíše introvert. Spíše než "reálnou společnost", vyhledává spíše tu virtuální, kde na internetu píše fanfikce o Simonu a Bazovi. Představa nekonečného bludiště školních budov a nových obličejů v ní vyvolává přímo děs a hrůzu. A k tomu všemu se zdá, že se ji její sestra vzdaluje každým dnem víc a víc.

***

"Je to jak nemocniční pokoj, akorát menší. A bez televize." "Máš krásnou vyhlídku na kampus,"nedal se. Wren přešla k onku. "Můj pokoj má vyhlídku na parkoviště." "Jak to víš?" zeptala se Cath. "Google Earth." Wren se nemohla dočkat, až se vrhne do víru středoškolského života. Se svou spolubydlící - Cortney - to rozebírala už celé týdny.

Bravůrně vykroslený vysokoškolský život v kombinaci se skvělými postavami!

Příběh nás zavede do prostředí vysokoškolského kampusu. Značná jeho část se odehrává na kolejích v  Poundově budově. Ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že příběh nese nudný, místy až "monotónní" charakter běžného vysokoškolského života. Není tomu zdaleka tak, autorka si totiž naprosto excelentně poradila s celou zápletkou příběhu, takže vám, ani nepřijde, že se vlastně nacházíte pořád na jednom místě. Zároveň však napsala tak jednoduchý a milý příběh, který vás zaujme především díky své věrohodnosti.

Největší důraz příběh klade na postavy samé, vidíme tedy, jak se postupně vyvíjí a utváří mezi sebou vazby. Největší změna je nicméně patrná na samotné Cath, která se v průběhu celé knihy odhodlává pomalu vylézt ze své ulity, zjišťuje, že se dokáže vypořádat se svým životem sama, bez pomoci své sestry a zajisté, dojde i na lásku. Nic z toho, však vám jako čtenáři nepřipadá přemrštěné a zbytečně kýčovité, naopak je to miloučké a taky trochu bezstarostné.

"Podvádíš," protestovala Cath. "Jen jsem nás popstrčil," prohlásil, "abysme se líp rozjeli." Sebrala mu tehdy sešit a začala psát přes jeho text, vpisovat do něj, vtěsnávat na okraje stránek nové repliky a škrtat věty, které už byly přes čáru. (Nick někdy stylistickými nápady moc plýtval. Potom připsala pár vlastních odstvaců. Už si zvykla psát na papír, i když se jí pořád někdy stýskalo po klávesnici...

Krásné zakončení, které dozajista potěší nejednu čtenářku ( i čtenáře )!

Ano, na konci příběhu samozřejmě nechybí ani "Happy end", nicméně není nafouknutý, ani přeslazený. Je to prostě, takový ten konec, který dozajista potěší každého čtenáře.

Myslím si, že po téhle skvělé knize si dám Rainbow Rowellovou do svého knižního hledáčku. Už teď na mě doma čeká její prvotina - Eleanor & Park.  Doufám, že bude stejně skvělá a nenucená, jako právě Fangir. Mno a co se týče hodnocení, tak Fangirl si ode mne vysloužila 4 z 5 hvězdiček. Jednu hvězdičku strhávám za místy nudné fanfikce o Simonu a Bazovi. Místy jich tam bylo zkrátka až moc, jsem toho názoru, že ta prvotní dějová linie z Cathina života byla zkrátka daleko zajímavější.

" Já mám strach," začala profesorka, "strach, že nikdy nezjístíte, co doopravdy můžete dokázat. Že nikdy neuvidíte - že já nikdy neuvidím-, jaké se ve vás skrývají. Máte pravdu, nic z toho, co jste v minulém semestru odevzdala, nedosahuje kvalit Simona Snowa a Mágova dědice. Ale mělo to v sobě takový potenciál.  Vaše postavy se chvějí jako struny, Cath, jako by se snažily samy dotvořit a vyskočit z papíru."

Divotání - Šepotání z Říše divů byl jen začátek...

28.08.2015 13:37

A.G. Howardová - Divotání

Originální název: Unghiled
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2014)
Počet stran: 432
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Výlet do temnější Říše divů pokračuje!

Allysa má konečně vše, co by si jen mohla přát. Milujícího přítele Zacha, který pro ni zdá se udělá první poslední. Navíc se s ním chystá po maturitě do Londýna, aby tam studovala na jedné z nejlepší uměleckých škol na světě. Její maminka je zpátky doma. Život zdá se konečně začíná dávat smysl, ovšem není tomu úplně tak.

All je totiž praprapravnučkou slavné Alice Liddellové, kterou zná celý svět díky její literární předloze Alenka v Říši divů. Po své "slavné příbuzné" nezdědila jen zdánlivě stejné jméno, ale i klíč k tajuplné Říši divů, která je však ve skutečnosti mnohem, mnohem temnější než její literární předloha. No a právě temné stíny podsvětnické minulost se právě teď snaží zničit vše, co je Allyse tak drahé, proto je nucena vrhnout se znovu střemhlav do problému podsvětnického světa, aby zachránila vše, na čem ji záleží. Ovšem teď je v sázce daleko více, než jen její vlastní hlava!

***

"Pravda je ve tvé krvi. Copak tvé obrazy lžou?“  Nejraději bych mu vynadala, že mě špehoval i ve škole, ale to nezmění nic na faktu, že má pravdu. I když scénám na svých výtvorech příliš nerozumím, jedno je jasné - v téhle říši není něco v pořádku. A prsty v tom bude mít Červená Královna.

Další naprosto skvělá jízda od začátku, až do konce!

Kniha nás opět zavede za našimi přáteli do světa lidí, ačkoliv (a musím říci, že k mé nemalé lítosti) se v tomto díle do Podzemní říše nepodíváme, nicméně o podsvětníky rozhodně nouze nebude, ba naopak potkáte je téměř na každém kroku. Musím podotknout, že bylo velmi komické pozorovat, jak si ty malé "podzemní zrůdičky" počínají v našem světě. S jejich náhlou  návštěvou se nám ovšem  začíná vyvíjet i samotná hlavní hrdinka. Zatímco v prvním díle se zdála býti poněkud zaujatá sama sebou a svými milostnými trablemi, tak tady si naopak začne více uvědomovat svou magickou, byť ne vždy světlou stránku, což je oproti prvnímu dílu výrazná změna k lepšímu.

druhém díle této série nám konečně autorka velice pomaloučku poodhaluje všechna ta "šokující tajemství", která už tak dlouho sužují celé pokolení Liddelový. Věci se daly do pohybu a zdá se, že tajemství a intriky, které měly zůstat spát hluboko pod zemských povrchem, se nyní derou ven. Kdo je vlastně přítel a kdo naopak zrádce? Zdá se, že Allysa už nemůže věřit dočista nikomu.

Zvednu si karafu k očím, abych si Morfea lépe prohlédla. „Šach mat, zlatíčko. Uvědomuješ si, že tě porazila moje lidská stránka i bez kouzel?“ Na rozdíl od opravdové můry, která by se v karafě utloukla k smrti, visí Morfeus hrdě a elegantně pod zaobleným krkem a upřeně na mě zírá vypouklým hmyzím pohledem. Kdyby měl místo sosáku ústa, věděla bych hned, jestli září hrdostí, nebo soptí vzteky. Jak ho znám, možné je obojí.

Užasná kniha a ještě úžasnější konec, u kterého budete nevěřícně třeštit oči!

Závěr knihy byl jedním slovem ohromující, nevěřila jsem svým vlastním očím, že je konec. Proč to muselo skončit zrovna v tom nejzajímavějším momentu?  Autorka nás zkrátka před závěrečným dílem napíná jako kšandy. Ach, poslední díl bude zřejmě naprosto dokonalý, vždyť i druhý byl milionkrát lepší jak ten počáteční.

S jistotou můžu říct jen jedno, tahle trilogie má nakročeno k tomu, stát se tou nejlepší, kterou jsem měla tu možnost letos přečíst. Za mě je to tedy absolutní hodnocení, tedy 5 z 5 hvězdiček. Tímto bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství  CooBoo za poskytnutí recenzní e-knihy!

Divoká bolest se mi zakousne až do páteře, podlomí se mi kolena a já se hroutím na tvrdý beton. Chci aspoň křikem upozornit ostatní, ale bolest mi sebere všechen vzduch z plic a zamkne mi hlasivky na klíč. v nohou. Křídlo mám na cáry a drahokamy z nich sněží na studenou zem.

Všechny články