The Duff - Život na střední není žádné dobrodružství!

05.09.2015 12:57

Kody Keplingerová - The Duff

Český název: OTKA
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2010)
Počet stran: 280
Vazba knihy: ...
Nakladatelství: CooBoo - říjen 2015

Hamiltonská střední vám otevírá své brány!

Bianca je obyčejná 17-ti letá středoškolačka.  Možná není kdovíjak hezká, ale zato je docela chytrá a rozhodně pro ostřejší slovo nechodí nijak daleko. No a ještě ke všemu má dvě věrné nejlepší kamarádky. Kdepak, ona není tou, která by se nechala polapit do sítí školního hezouna a sukničkáře Wesleyho Rushe.

Ovšem situace doma není teď zrovna nejlepší a Bianca zoufale touží po útěku od reality. A tak se ocitá v náručí svého největšího nepřítele Wesleyho. Nejhorší na tom ovšem je, že se ji to líbí. No a co víc, Bianca odkrývá jeho hluboko pohřbená tajemství a zjišťuje, že není tak špatný, jak se zdá. Panebože ještě ke všemu zdá se k němu začíná něco cítit!

***

"Je mi fajn," zalhala jsem. "Mám se skvěle. Víš, že neumím tančit. Stála bych ti v cestě. Jděte… žít, nebo co. Tady budu v pohodě." Casey na mě přimhouřila své oříškově hnědé oči. "Opravdu?" zeptala se.  "Sto pro."  

Klasická středoškolská "love story", která v sobě ovšem nese nečo víc!

Zpočátku se kniha zdá býti takovou tou "tuctovkou" ze žánru Young Adult. Poněkud kýčovitě vykreslená americká střední škola, první velká zamilovanost a kupa životních trablí s tím spojených. Nicméně, vezte, že vše není tak, jak se na první pohled zdá. Pokud se dokážete prokousat první polovinou knihy, tak se konečně dostane k jádru celého příběhu. Najednou si uvědomíte, že se vlastně začíná něco dít. Příběh dostává rychlý spád a vy naráz nejste schopni knihu vůbec odložit.

Hlavní hrdinka si totiž konečně přestává hrát na ublíženou, vzchopí se a začíná svým problémům čelit. S tím úzce souvisí, také to, že skoncuje se svou přetvářkou a my se ji tak budeme moci podívat přímo do hloubi duše. Vlastně všechny postavy se nám postupně otevírají a odhalují svou pravou tvář. Každopádně největší proměna čeká právě na školního playboye Rushe. Buďte si jistí, že pokud jste ho na začátku knihy nenáviděli, tak na jejím konci ho budete přímo milovat.

"Budu upřímný." Wesley se zamračil na zrcadlo. Mám jen jednoho přítele - jednoho opravdového přítele. Harrison je jediný člověk, který bude se mnou viděn, a to je proto, že se nesnažíme zlákat stejné publikum, pokud víš, jak to myslím."

Těšte se na říjen 2015, to už si budete moci knihu přečíst v českém překladu!

Konec knihy není nikterak překvapující, ale garantuji vám, že zejména čtenářky se u něj budou culit od ucha k uchu. Určitě se vyplatí knihu si přečíst, byť má trochu pomalejší rozjed, ale i tak vezte, rozhodně za to stojí. Ačkoliv jsem měla možnost si příběh přečíst v originále i já sama se moc těším na český překlad, který nás čeká letos v říjnu u Cooboo.

Závěrem bych snad už jen doplnila hodnocení a nechala vás těšit se na to, až si knížku budete moci sami přečíst. Takže můj verdikt pro dnešek zní 3,5 z 5 hvězdiček. Dala bych i čtyři, ale trochu mi vadila první polovina knihy, ale i tak to bylo moc pěkné čtení. Za sebe můžu The Duff jen a jen doporučit. Tak tedy, počkejte si na ní!

"Tak vzhůru za ním."  Převrátila jsem oči, aniž by to dávalo smysl. Bylo to automatické.  "Ježíš, Toby," řekla jsem, "to zní jako hláška ze špatného filmu."  Toby pokrčil rameny. "Možná, ale já to myslím vážně, Bianco. Když k němu něco takového cítíš, měla bys tam jít."

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.