Světla na obloze - Najdi svůj osud!

14.04.2019 22:04

Lisa Lueddecke- Světla na...

Originální název: A Shiver of...
Rok vydání: 2019 (originál vydán 2017)
Počet stran: 304
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: King Cool

Spasení nebo apokalypsa? 

Na odlehlém sněhem zavaleném ostrově Skan všechno zamrzlo ve víru pověr a znamení. Sama Bohyně nad ním drží ochranou ruku a pomocí světelné záře na obloze předpovídá budoucnost. Jenže dnes není zrovna šťastný den. Po sedmnácti letech se nad ostrovem objevují výstražná červená světla. Krev a zkáza se již blíží. Smrt je nevyhnutelná, stejně jako odplata krutých nájezdníků, kteří si přišli vzít to, co jim bylo dňato.

Všichni se již chystají na nejhorší, střet, který může být pro mírumilovné horaly posledním tažením. Osud se zkrátka nedá zvrátit, je třeba se smířit s nicotou nadcházejících dnů. Jen Osa se nehodlá vzdáti bez boje, snaží se zachránit sebe, i svůj lid. Její jedinou nadějí je nalézt Matku stvořitelku a požádat ji o moudro. Bude se muset vydat na strastiplnou cestu, ze které se možná nevrátí živá. Avšak, co je jeden život ve srovnání s blahobytem celého kmene?

Gregor se mi zadíval do očí a já cítila, jak se mi ježí chlupy na zátylku a mrazení se mi rozběhlo dolů po páteři. „Vyprávěl, že tam viděl a zažil celou řadu podivných věcí. Svrchu na něj padaly kameny, které nemělo co uvolnit. Někdy viděl stín, který nemohlo vrhat nic živého, a přesto se pohyboval jako živá bytost. Slyšel zvuky a hlasy, které k ničemu nepatřily. Někdy celé hodiny pátral po tom, kdo nebo co ty zvuky vydává a šel po těch prchavých hlasech pořád hlouběji do nitra Kallských hor, dokud se neztratil a všechny ty skály a led se mu neslily v jedno. Mnohokrát už nedoufal, že ještě někdy najde cestu ven, a i kdyby ano, bál se, že zešílí dřív, než se tak stane.

Tradiční motivy, ale dosti netradiční pojetí!

Tahle kniha vás bezpochyby zaujme již na první pohled. Skvostně propracovaná obálka, která dokonale imponuje s prioritní dějovou linií si přímo říká o vaši pozornost. Nenechte se však zmást, nejde o žádné dětské příběhy, ani o klasiku ze žánru pro mládež. Tento pilotní díl je totiž něčím víc než jen směsicí magie, záhad a náctileté hrdinky.

Spisovatelka se opravdu předvedla v celé své kráse a čtenářům nabízí bravurně vykreslené prostředí, které tak trochu naráží na severské mýty, ačkoliv se jimi přímo neinspiruje. Právě v onom exteriéru, respektive v jeho všemožných detailech se ukrývá největší síla tohoto dílka. Fanoušci postupně objevují ostrůvek se všemi jeho divy. Luddecke navíc opravdu výtečně pracuje i se samotnými postavami, které rozhodně nejsou ploché. Přirostou vám rychle k srdci a donutí vás tak k tomu, abyste společně s nimi prožívaly jak jejich radosti, tak i jejich strasti. Celkový obrázek dokreslují emoce, kterých tu je opravdu hojně, valí se na čtenáře jako masivní vlny a společně s trochou napětí vytváří dokonalou směsku pro dlouhé večery.

„Hrůza se ve mně probudila a zažehla spalující peklo slepého strachu a úzkosti. I dýchat mě stálo spoustu sil, každý krok byl utrpením. Žilami se mi rozlila osamělost – hmatatelná, tíživá, zdrcující. Chtěla jsem se rozběhnout. Chtěla jsem křičet a plakat a ulevit si od té bolesti v srdci, ale musela jsem jít dál. Noha nohu mine. Počítala jsem kroky, soustředila se na každý nádech a výdech a snažila se ignorovat vlny hrůzy, které mě zalévaly od hlavy až k patě.“

„Nebyla jsem statečná, ani je užitečná. Neuměla jsem číst běh nebo loď, ale raději bych zemřela v náručí hory, než abych se seděla a sledovala, jak můj svět a víko někdo pohladí na kousky a topí jej v krvi, v mé vlastní krvi. Jestli máme zemřít, nebude to bez boje. Nikdo nás neuvidí na kolenou škemrat o život. Jen ať sem přijdou. Jejich hlavy jim s radostí pošlu po vodě! “

Pěkný start do nové fantasktní etapy!

Světla na obloze“ jsou jednoznačně skvělým úvodem do série, který nepostrádá potenciál dalšího růstu. Autorka si od počátku, až do samotného závěru na nic nehraje a svým příznivcům servíruje to, na co jsou zvyklí. Pěkný příběh s rychlým sledem událostí, který odsýpá. I milovníci romantických chvilek si přijdou na své, i když tato část je v knížce poněkud upozaděna. Zkrátka se jedná o příjemné čtivo, které je dechberoucí, nikoliv však nezapomenutelné. I přes drobné škraloupy se jedná o slušný počin, který zaujme nejednoho milovníka fantasy.

Za sebe jen dodám, že tato tvorba vyšla pod značkou „King cool“, která se zaměřuje především na YA skupinu, i když vám to leckdy tak nepřipadá, jelikož vydávají samé nadčasové knihy s hlubokou myšlenkou. Nejinak je tomu i v případě této krásky, není to jen příběh o dívce, která se vydává na záchranou misi. Nezapomeňte tedy číst mezi řádky a objevovat to, co může zůstat zprvu skryté. Za mě solidní 4 z 5. hvězdiček! Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu KNIHY DOBROVSKÝ za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také zakoupit, a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

„Když na nebi zazáří barva zelená,

naše královna je šťastná, spokojená.

Když modrá záře bude se ti zdát,

bouře ti vezme vše, co máš teď rád.

Rudé, rudé jako krev je dnešní nebe,

pro koho smrt přijde si, když ne pro tebe?“

„Strach se nad vesnicí vznášel jako ledové krystalky ve vzduchu. Ne ten tichý strach usazený v nitru, který za sebou nechává ustrašené tváře a vytřeštěné oči. Tento strach kutálel slzy po bledých tvářích a vyvolával vzlyky těch, kteří už je nedokázali polykat. Rodiny se semkly do pevných klubek a hltaly poslední společné okamžiky předtím, než přijde nemoc a její krvavá žízeň.“

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 26.04.2019

Vložil Maya

Titulek https://www.maya-and-books.cz

Odpovědět

Teď tak koukám, jestli nemáš novou recenzi a všimnu si, že jsem minule nepotvrdila komentář! Takže nový :D :
Jsem ráda, že se ti Světla líbila tak, jako mně. Moje celkové pocity už znáš, takže jsem ráda, že na nový díl můžeme netrpělivě čekat spolu! :D

Datum 27.04.2019

Vložil Nasťa

Titulek Re: https://www.maya-and-books.cz

Odpovědět

"Světla" byla moc fajn, akorát mám trochu obavy, co si autorka vymyslí dál, jelikož celý ten příběh mi přišel dosti ukončený. No, jsem zvědavá! :D

Datum 22.04.2019

Vložil Enthu

Titulek Světla na obloze

Odpovědět

Obálka je vskutku kouzelná. :) A je mi jasné, že do knihy bych se hned s radostí pustila, protože zní opravdu dobře. Tak snad se k ní dostanu. :)

https://enthusiasm-for-books.blogspot.com/

Datum 27.04.2019

Vložil Nasťa

Titulek Re: Světla na obloze

Odpovědět

Určitě ji zkus. Pokud jsi třeba četla "Klan" od Fragmentu, tak tady najdeš podobné severské prostředí. Je tu moc hezky vykreslená atmosféra, která je ještě podtržena tajemnými mýty. Mně se vážně moc líbila a pevně věřím, že by se líbila i tobě! :)