Šťastně až na věky - Pohádkový konec přichází!

25.07.2018 23:03

Sarah J. Maasová - Skleněný trůn

Originální název: Throne of glass
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2012)
Počet stran: 392
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: CooBoo

Kelly Oram- Šťastně až na věky

Originální název: Hapilly Ever After
Rok vydání: 2018 (originál vydán 2017)
Počet stran: 375
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: Baronet

Zakončení hollywoodské love story!

Ella se ze dne na den stala ze všemi nenáviděné dívky doslova miláčkem Hollywoodu. Ze všech stran se jí hrnou reklamní nabídky a dotazy ohledně spolupráce. Všechen tento humbuk se kolem ní spustil jenom protože je přítelkyní slavné hvězdičky Briana Olivera, který ve svém novém snímku opravdu zaválel na všech frontách, a tak trhá návštěvnost kin. Vskutku pohádková romance, jenže život je více, než jen příběh a sláva sebou nutně nemusí přinášet jenom samá pozitiva. Na dívku, která si toho již vytrpěla více než dost tak rázem čeká nová zkouška. Dokáže se popasovat se životem celebrity?

Zatímco její přítel je již na komunikaci s médii a dotěrnými novináři zvyklý, tak Ellamaře dělají ze života doslova peklo na zemi. Již ani nemůže vyjít z domova, aby i jí hned někdo nevšiml a něco po ní nechtěl. Ovšem lidé dokáží být nejen laskaví, ale i pěkně krutí. Zvláště dívčino postižení si o výsměšky přímo říká, její tělo je totiž samá jizva po nedávné autonehodě, v níž málem zemřela. Dokáže se opět postavit na nohy, získat ztracenou sebejistotu a udržet si svou lásku? Anebo všechno lehne popelem? Lze vůbec ve světle nekonečné popularity získat chvilku soukromí?

Oči se mi začaly zavírat, zatímco jsem ležela na měkkém gauči a koukala u toho do počítače na svém klíně. Připozdívalo se a slova na obrazovce mi začala splývat. Nejspíš jsem už usínala, protože jsem celá nadskočila, když mi počítač cinknutím oznámil příchozí zprávu.

 Cinder458: Chybíš mi. Odfrkla jsem si. Takový slaďoušek. Potřásla jsem hlavou a odpověděla mu:

PravaHrdinkaElla: Cha! Nějak měkneš.

 Cinder458: Mluvím vážně.

 PravaHrdinkaElla: Takže fakt měkneš.

Cinder458: Ne, jsem jen romantik. Tobě se člověk nezavděčí.

PravaHrdinkaElla: A ještě otravuješ. Nech mě na pokoji. Mám práci.

Cinder458: Jenže mi chybíš. Potřebuju tě. Hned teď.

Romantický příběh s velkou hloubkou, který si zamilujete!

Pokračování přepracování největší romance všech dob populární Popelky začíná právě tam, kde první skončil. Avšak sladká atmosféra je zde mnohem výraznější než v pilotní knize. Pozitivními emocemi, polibky a zamilovaností. Místy vám tak přijde, že je dějová linie až příliš idealizovaná. Navíc žánr Young Adult předpokládá, že je první velká láska je velice emotivní a silně prožívaná. Ovšem i v tomto sladkém románku se autorka snaží poukázat na to nejdůležitější. Čímž je fakt, že není důležitý vnější vzhled, ale to, co se nachází uvnitř.

Pokud zrovna nejste dvakrát romantické dušičky, nezoufejte. Kromě této tématiky se v knize objevuje nepřeberné množství humrových scén. Právě zábavné situace skvěle odlehčují místy opravdu závažnější děj a činní ho tak ještě více čtivějším. Velkým plusem jsou i postavy sami o sobě, kromě pilotních hrdinů tu najdete i spoustu vedlejších aktérů, kteří vám jednoduše přirostou k srdci. Navíc má každý z nich jak své světlé, tak i stinné stránky, což je činní ještě více realistickými.

Brian se uchechtl a přitiskl si mě k sobě ještě o něco pevněji. Pohladil mě po zádech, jako by si mě snažil zapamatovat, než mě pustil. „Ano,“ souhlasil bez ostychu. „Jsem rozmazlený. A sebestředný. A chamtivý. Obávám se, že ze mě bude hodně náročný přítel. Určitě se na to cítíš?“

Předstírala jsem, že nad tím uvažuju. „Bude to těžké, ale máš ferrari, takže…“ „Aha, takže mě miluješ kvůli mému autu.“ S úsměvem jsem se ohlédla k tomu elegantnímu italskému sporťáku, kterému dal Brian jméno Milášek. Bylo to snobské auto, ale musela jsem přiznat, že jezdit v něm byla zábava. „Jo, jenom kvůli němu.“ „Konečně vyšla pravda najevo.“ Brian potřásl hlavou a pak se na mě podíval se zvláštním výrazem v očích. „Řekni mi to znovu.“

Tak trochu nevšední čtení pro všechny příznivce happy endů!

Kelly Oram je známá tím, že se ve svých knihách zaměřuje na závažnější témata, ale i přesto si její díla zanechávají výbornou kvalitu a jsou oblíbené u velké fanouškovské základny. „Šťastně až na věky“ rozhodně není výjimkou. Hlavní pozornost na sebe upoutává problematika vypořádání se s tělesným postižením a přijímáním sebe sama. Druhořadou problematikou je pak otázka tzv. „lásky na první pohled“ a trablemi s ní spojenými.

Musím říci, že za mě byl úvod do série o malinko lepší než její závěr. Jelikož konec je opravdu krapet přestřelený ve stylu „žili spolu šťastně, až do smrti“. Jenže ruku na srdce, která z nás dámy, byť jen občas netouží potkat svého prince na bílém koni, který by ji splnil první, poslední. Právě pro to je tahle duologie správná volba pro všechny ženy a dívky. Bude se výborně hodit jako letní čtivo někam k vodě, či na chatu. Finální hodnocení tentokrát o něco slabší 3. z 5. hvězdičekTouto recenzí bych velmi ráda poděkovala e-shopu eReading.cz za poskytnutí recenzní e-knihy, TAM si můžete také přečíst i samotnou ukázku z knihy!

Objetí mi oplatil a políbil mě na spánek, než pokračoval: 

"Od chvíle, co jsem od Elly dostal první e-mail po její nehodě, jsem na jiné ženy ani nepomyslel. Ella je jediná, na kom mi záleží. Ta náhlá "změna", která vám dělá takové starosti, není žádná změna. Je to moje skutečné já, které konečně našlo cestu z temnoty. Vaší dceři nikdy neublížím. Neopustím ji a jiné ženy nemají v mém životě místo. A až budeme staří a vrásčití a bude čas odejít, i Bůh bude mít co dělat, aby mi ji vzal. Bude si nás muset vzít oba.

 

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 29.07.2018

Vložil Heaven (svetmyslenek.blogspot.cz)

Titulek Zajímavé

Odpovědět

Zní to jako super oddechovka někam na dovolenou :)

Datum 02.08.2018

Vložil Nasťa

Titulek Re: Zajímavé

Odpovědět

To je přesně ono. Na dovolenou je to ideální čtení, u kterého člověk nemusí moc přemýšlet! :)

Datum 28.07.2018

Vložil TheMelorry (srdceknih.blogspot.cz)

Titulek Pěkná recenze

Odpovědět

Obě knihy ze série mě lákají hned od doby, co jsem je poprvé viděla. A postupně jak pročítám recenze, mě lákají ještě víc. :) Teď na léto (a nejen na něj) naprosto ideální. :))

Datum 02.08.2018

Vložil Nasťa

Titulek Re: Pěkná recenze

Odpovědět

Rozhodně to není špatná série, hlavně teď opravdu přijde vhod, takže bych to neoddalovala a rovnou se do ní pustila! :D