Siréna - Pojď blíž nešťastníku, vstříc své smrti!

13.02.2017 13:48

Kiera Cassová - Siréna 

Originální název: The Siren 
Rok vydání: 2017 (originál vydán 2009)
Počet stran: 304
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Zláká tě mocný Sirénin hlas!

Sirény, mýtické bytosti s božským vzhledem a jedovatým hlasem. Právě jejich zpěv vlákal mnoho námořníků do skalistých mělkých vod, kde našli svojí hrůzostrašnou smrt. Jsou oddanými služebnicemi Oceánu, jemuž slouží po dobu sto let, pak je jejich věrné úsilí vykoupené svobodou. Žijí v lidském světě, hodně cestují, užívají si své nesmrtelnosti, až do doby kdy je jejich tvůrce povolá zpět do svých vod, aby pomocí svého medového hlásku usmrtili nevinné pro to, aby ostatní mohli žít. Jedna smrt totiž vykoupí tisíce dalších životů.

Devatenáctileté Kahlen bylo předurčeno zemřít v temných, ledových hlubinách, avšak její odhodlání žít ji zachránilo krk. Nyní musí být věrná tomu, kdo ji spasil. Ze své dlouhé šichty už má téměř vše odbité, zbývá jí ani ne dvacet let a pak si bude moci dělat, co chce. Nyní však musí lákat ostatní nešťastníky do slané propasti, aby splatila svůj dluh. Po zbytek dnů si může dělat, co chce, nesmí však zapomenout držet jazyk za zuby, jediná hláska by totiž mohla člověka zabít. No a taktéž je jí přísně zakázáno zamilovat se. 

Vycházet v tomhle stavu z kajuty by nejspíš nebyl nejlepší nápad, a tak jsem se ještě víc stočila do klubíčka, abych odolala nutkání vstát a vydat se ven. Matka se otočila a zase jsme se střetly očima. „Cítila bych se lépe, kdybys šla se mnou,“ usmála se na mě. A to byla poslední slova, která jsem od ní slyšela.

Uvědomila jsem si, že vstávám a jdu k ní, přestože jsem už otevírala pusu, abych se ohradila. Tentokrát ale nešlo o pouhou poslušnost. Něco mě nutilo, abych vyšla na horní palubu. Abych byla blíž té písni. Kdybych tehdy neopustila kajutu, zřejmě bych tam dole zůstala uvězněná a loď by se potopila i se mnou. Pak bych se asi připojila k celé rodině, v nebi, v pekle nebo možná nikde, pokud jsou to všechno jenom výmysly. Ale to se nestalo.

Láska i hory přenáší, je však silnější než samotný Oceán?

Jenže vše se jako mávnutím kouzelného proutku změní ve chvíli, kdy se seznámí s Akimlim. Vždy milým a usměvavým klukem z Kalifornie, kterého zdá se nezaráží ani fakt, že je němá. A tak mezi nimi hodně rychle vznikne pouto, které je silnější, než jen pouhé přátelství. Avšak Kal je Siréna a ty patří jen jednomu pánovi – Oceánu, svému zachránci a otci. Nesmí chovat city k lidské bytosti. No, ale jak ošálit své vlastní srdce?

Kiera Cassová, autorka jenž si získala srdce nespočtu dívek po celém světě, díky princeznovské sérii Selekce, přichází se zbrusu novým příběhem. Na povrch nechává vyvstat pradávné mýty a legendy, aby z nich stvořila další literární skvost, který si prostě nejde nemít rád. A samozřejmě by to nebyla naše oblíbená spisovatelka, kdy svou knihu neozdobila přenádhernou obálkou.  

Vzápětí jsem uviděla, jak se můj mladší bratr snaží chytat kapky deště do dlaní. Vypadal jako divoká kočka, která chvátí drápy syrové maso. Někdo vedle něj se pokusil o totéž a začali se společně prát o vodu z nebe. Ustoupila jsem trochu zpět a rozhlížela se po druhém bratrovi. Vůbec se mi ho nepodařilo najít. Zmizel v davu a hnal se s ním k zábradlí. Byl pryč dřív, než jsem stačila pochopit, čeho jsem tu svědkem.

A  pak jsem uviděla rodiče. Opřeli se o  zábradlí a  skočili z paluby do moře, jako by dělali něco naprosto přirozeného. Drželi se při tom za ruce a usmívali se. Zaječela jsem. Co se to děje? Svět se zbláznil!

 Vtom se mi k uchu doneslo pár tónů. A jak píseň pokračovala, svěsila jsem klidně ruce a všechen strach a obavy mizely. Sílil ve  mně pocit, že mi bude líp, když mě přestane bičovat déšť, skočím do vody a nechám se místo toho obejmout vlnami. Moře teď působilo něžně, potřebovala jsem si jeho vodou naplnit plíce, srdce, celé tělo.

Sladký příběh s přenádherným koncem si okamžitě oblíbíte!

Zkrátka a dobře, Siréna je knížka, kterou si jednoduše musíte přečíst. Pominu-li to, že je napsána nesmírně poutavě a tak jen otáčíte a otáčíte stránku za stránkou, protože se od čtení zkrátka nemůžete odtrhnout. Tak i samotné postavy jsou jednoduše kouzelné, v každé se totiž skrývá špetka osobitosti a jedinečného šarmu, díky kterému si je prostě zamilujete. I když by se místy mohlo zdát, že jde o jednoduší zápletku, u které tak trochu tušíte, kam se asi bude ubírat, tak se stejně přistihnete při tom, jak držíte svým pilotním postavám palce na rukou, či dokonce i na nohou, aby se dobraly ke svému šťastně až na věky. 

Pokud patříte mezi příznivce Kiery, tak byste si tuto žhavou novinku rozhodně neměli nechat ujít. Nebo víte co, prostě si ji přečtěte všichni, jsem si jistá, že se vám bude líbit. Jedná se totiž o krásné relaxační čtení, které vás příjemně pohladí po duši, i když zrovna nejste dvakrát romanticky naladěné osůbky. Za sebe krom doporučení přidávám i nejvyšší ohodnocení 5 z 5 hvězdiček! Touto recenzí bych velmi ráda poděkovala e-shopu eReading.cz za poskytnutí recenzní e-knihy, TAM si můžete také přečíst i samotnou ukázku z knihy!

„A čím se Oceán živí?“ špitla jsem. Marilyn stočila pohled k potápějící se lodi a já se tam taky podívala. Téměř všechny hlasy už ztichly.

 Ach ne! „Je to naše povinnost a brzy i tvoje. Když mu věnuješ svůj čas, on ti daruje život. Po celých sto let nezestárneš ani o den, nikdy nebudeš nemocná, ani se nemůžeš zranit. Až se tvůj čas naplní, získáš zpátky svůj hlas a hlavně svobodu! Pak začneš žít svobodný život.“

„Já… promiň,“ koktala jsem. „Nerozumím tomu.“ Dívky za ní se usmívaly, ale měly smutné oči. „Jistě. Teď tomu nemůžeš rozumět,“ odvětila Marilyn. „Žádná z nás to na začátku nechápala, ale to přijde, uvidíš.“ Pohladila mě po zmáčených vlasech a mně to připadalo, že už mě bere jako jednu z nich.

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 17.02.2017

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Jelikož se mezi přiznivce Kiery neřadím, asi knížku vynechám :D
Ale minimálně obálka je perfektní :)

Datum 18.02.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

To je obrovská škoda, protože kniha je to vskutku skvělá! :) Tak třeba jindy.. :D