Letní hitparáda - aneb co se mi o prázdninách dostalo do rukou!

03.09.2015 18:07

Léto 2015 už je pro nás minulostí, užili jsme si krásné a bezstarostné chvilky. No, to se ví, že je to pro knihomola ideální doba na to, aby  strávit pár hodin nic nenuceným čtením. Pojďme si tedy prostřednictvím tohoto článku shrnout to nejzajmavější, co jsem měla možnost v létě přečíst. Třeba získáte inspiraci na oddychové čtení a to nejen na léto. Tak tedy,  pořádně se v křesle opřete, udělejte si nějaký dobrý čaj - mno zkrátka se pohodlně uvelebte. Hotovo? Tak se do toho tedy pojďme pustit. 

 

***

Nejlepší žánrový objev - steampunk, za něž musím zmínit skvělou Etiketu & Špionáž od Gail Carriger. Na knihu jsem natrefila úplnou 

náhodou při "rabování knihovny" opravdu skvěle vymyšlený svět, do kterého báječně zapadají mnou jinak nepříliš oblíbené nadpřirozené postavy. Výborná zápletka, kterou ještě podbarvuje dokonalá hlavní hrdinka. Tradičně netradiční pojetí cestování časem se mi dostalo v knize Mé sladké šestnácté století, kterou napsala Rachel Harris. Povedlo se ji poměrně otrkanou tématiku pozměnit v něco víc, lehké, oddechové a zábavné čtení se kterým si italskou Florencii rozhodně zamilujete. Hitem tohoto léta pro mě asi pokračování série Šepotání z péra A.G. Howard. Druhý díl nese název Divotání a pod jeho překrásnou fialovo - černou obálkou se skrývá doslova dechberoucí příběh, který vás nepustí až do samého konce. A ačkoliv se v knize vyskytuje pro žánr Young Adult typický milostný trojúhelník, tak rozhodně v samotném ději nezavazí.  

Začátkem letních prázdnin se hodně mluvilo o Knize Girl online, kterou má (prý) na svědomí populární blogerka Zoe Zugg. 

V anglicky mluvicích zemích tehle "besteller" doslova trhal rekordy. Pokud bychom měli být upřímní, tak se jedná o spíše oddechové čtení s trochou té romantiky a přeslazeným Happy endem. Vlestně by se to lehce dalo označit za blogerskou pohádku pro dospělé. Ovšem i ta je někdy potřeba..  V samotném závěru bych ráda zmínila ještě dvě knihy. 
 
 
 

Pro mě rozhodně "miloučkou" Fangirl od spisovatelky Rainbw Rowell, která už okouzila spoustu čtenářů svou prvotinou Eleanor a Park. Autorka opět nezklamala a detailně si pohrála se všemi postavami, včetně té hlavní. Velmi reálný příběh, který se čte téněř sám je přesně to, co vám tahle kniha může nabídnout. K léto samosebou patří i cestování, proto jsem si nemohla dovolit tady alespoň nezmínit některou z knih, která má s touto tématikou byť něco málo společného. Můj výběr padl na " americkou love story",

 kterou sepsala Gayle Forman.  Jen jeden den se zaměřuje především na evropská velkoměsta, jako jsou Londín, Paříž, či Amsterdam, ovšem Praha je tam také zmíněná! No a já knižní zpracování Paříže rozhodně miluji! ♥ Tím se i vysvětluje, proč jsem si jako poslední zvolila právě tuhle knihu. Každopádně, kdybych množtví přečtených knih "přepočítala" na nakladatelství, tak by jednoznačně Vyhrálo CooBoo, za ním by se nejspíše umístilo Yoli a bronz by brala s největší pravděpodobností Jota.
 
Zpět

Vaše komentáře k "Letní hitparáda - aneb co se mi o prázdninách dostalo do rukou!"

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.