Komisař - Krev smyje jen krev!

11.01.2020 13:06

Paulina Swist - Komisař

Originální název: Komisarz
Rok vydání: 2019 (originál vydán 2017)
Počet stran: 304
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: Kontrast

Krevní msta ve 21. století!

Zuzana si donedávna žila jako ve zlaté kleci. Bohatý, leč milující otec byl ochoten splnit každý její vrtoch. Kromě laskavostí od tatínka navíc měla i skvělou práci a inteligentního přítele. Jenže osud měl s touto mladou ženou jiné plány, a tak se její život pomalu začíná sesypávat jako domeček z karet. Postupně odhaluje spletitou síť nekalých ilegálních praktik, do nichž byl její táta zapojený, i způsob odplaty, který čeká na ty, kdo poruší pravidla hry. A, aby toho nebylo málo, tak z pozorného a milého známého se vyklubal agent provokatér, jenž je nyní ustanoven do role jejího osobního strážce.

Kriminální gang má mezi sebou nevyřízené účty, nebojí se nikoho a ničeho, jsou odhodlání pomstít se svým sokům.  Zuza se tak stává pouhou loutkou uprostřed bitevního pole mezi policií a šedým podsvětím. Ze dne na den přišla naprosto o všechno o svůj blahobyt, sny i střechu nad hlavou. Temná mračna se pomalu stahují, brzy začne bouře, která ukončí nejednu lidskou existenci. Její jedinou nadějí je ten, o kom si myslela, že je mužem jejích snů. Z ukázněného džentlmena se však vyklubal zahořklý, leč upřímný komisař místního kriminálního oddělení!  

Veškeré náznaky citů, které jsem vůči ní choval, zmizely, jakmile jsme měli jít nakupovat. Kurva! Jak dlouho si člověk může zkoušet hadry? Proč jsem se do hajzlu vůbec stal policajtem? Po zasraných šestnácti letech práce jsem už dvě hodiny seděl na vínovém sedátku a zíral na princeznu, co si zkouší oblečky.

Moje bláboly se jí nejspíš zalíbily. Poselství toho představení jí však nebránilo v tom, aby si o necelou hodinu později dala v exkluzivní restauraci večeři za tři sta třicet zlotých. Raději jsem nepřepočítával, kolik by za to bylo big maců, aby mě netrefil šlak.

Láska i napětí, to všechno umí Swistová propojit v dokonalé souznění!

Právnička a nyní i nadějná hvězdička sousedské spisovatelské scény opět vystrkuje drápky. Po zdařilém debutu „Prokurátor“ bere své příznivce na další exkurz napříč zlodějskými živly, tentokrát se podívá na kobylku nelegálnímu provozování starodávného řemesla, i obchodu s nezletilými osobami. I v tomto případě se však nelze vyhnout pozoruhodné kombinaci protichůdných hrdinů, u nichž je nakonec chemie silnější než jakákoliv nenávist.

Stejně jako úvod trilogie, tak i její prostředek nepostrádá tři stěžejní prvky – čtivost, dobře propracované prostředí, i chytlavou zápletku. Jestliže se však pídíte po klasické „červené knihovně“, tak jste pravděpodobně na špatné adrese. Krom milého „romantického příběhu“ totiž dostanete i špetku složitých životních situací a hrstku toho detektivního napětí. Zkrátka a dobře pořádnou směsku kvalitní oddechové četby, která potěší nejednu příslušnici něžného pohlaví.

Zuzana se mě rozhodla vytrestat a přestala se mnou mluvit. Už dlouho jsem nebyl šťastnější. Když byla v poradně, zašel jsem si na střelnici. Musel jsem se trochu vybít. Bál jsem se, že když to neudělám, tak večer vybuchnu zlostí. Vedle hodin s malými dětmi měla ještě nějaké papírování, takže jsem ji teprve v devět. Stále ještě se mnou nemluvila, a to až do monetu, kdy jsem místo směr domů najel na dálnici A4 a zamířil si to do Glivnic.

Prostředek trilogie je ještě kvalitnější než byl jeho úvod!

Autorka sází na jistotu, v knížce totiž nenajdete sáhodlouhé popisné pasáže, či přehnaně protáhlé kapitoly. Lépe řečeno, na kapitoly v ní nenarazíte vůbec. Ty jediné jsou zde naprosto opomíjené, jednotlivé dějové části totiž umně oddělují odstavce, ohraničené tematickými paragrafy. Paulina pracuje se střídáním dvou různých úhlů pohledů, stereotyp ženského a mužského uvažování se tady projevuje více než kde jinde. Jednu a tu samou situaci totiž může vnímat maskulinum úplně v jiných barvách než femininum, ač si to mnohdy ani neuvědomují.

Zkrátka, „Komisař“ opravdu mile překvapil a potěšil. Kromě dobře vyváženého románu totiž nabízí i krapet trefného humoru, jenž je prokládán melancholickými situacemi. Jestliže byste si rádi přečetli něco „lehčího“, leč smysluplného, tak směle do toho! Za mě se jedná o opravdu vyvedený kousek, který hodnotím 4. z 5. hvězdiček! Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu KNIHY DOBROVSKÝ za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit, a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

Proč se s ním vůbec zlobím, pomyslela jsem si a oblékla si teplé kalhoty a hledala čepici. Iritoval mě, byl škodolibý a protivný, ale v podstatě... Vzpomněla jsem si na tu charakteristiku, kterou jsem sesmolila na portál Sympatia. Zdála se mi na úrovni a správná, ale ve skutečnosti to znělo, jako bych byla nějaká náctiletá blbka. Oblékla jsem si rukavice a vkročila do předsíně, kde Radek nasazoval psovi vodítko.

Z domu jsme vyrazili poklidnou uličkou ve vilové čtvrti směrem k lesu. Po sto metrech Radek Dinga pustil a ten začal lítat jako splašený po okolních polích. Zkusila jsem Radkovi nabídnout rámě. Byla jsem zvědavá, jaká bude jeho reakce, nedočkala jsem se žádné.

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 22.01.2020

Vložil Luca

Titulek To zní dobře!

Odpovědět

Tvoje recenze mě moc zaujala, určitě se po knížce podívám! :)