Vídeň - místo, kde se zastavil čas!

15.08.2016 22:31

                                         

Včerejšek měl pro nás přichystáno vskutku plno zážitků. Vše to začalo tím, že mi ráno okolo čtyř dvaceti zazvonil budík.  Počáteční šok z toho, že mě v průběhu volna něco budí v takto nekřesťanskou hodinu, po chvíli vystřídalo nadšení. V plánu byl totiž výlet do rakouské Vídně. A tak už jsme v pět patnáct ráno razili cestou, necestou směr Rakousko, vstříc dobrodružství!

Po tří a půl hodinovém sezení v autě jsme konečně dojeli k místu určení. Nutno podotknout, že z Vídně přímo dýchá dlouholetý duch imperialismu, všechny budovy by mohli hravě vyprávět svůj příběh, jen škoda, že neumí mluvit! Až mi několikrát vytanulo na mysli, co by se stalo, kdyby v důsledků mnohých problémů monarchie nezanikla.  I když pokud stojíte v srdci Vídně, tak vám ani nepřijde, že je jiná doba, protože čas jako by se zastavil a vy se ocitli zpět v době Rakouska – Uherska a Císaře pána!

My jsme se nejprve vydali na prohlídku pamětihodností, prošli jsme si komplex Hoffburgu, posléze se do loudali až k Maria-Theresien Platz, prošli si přilehlý parčík a poté se loudavou chůzí dobelhali ke Španělské jezdecké škole. Tam jsme měli možnost shlédnout dech beroucí představení, toho nejlepšího, co svým nadšencům může vysoké jezdectví nabídnout. ZDE máte malou ukázku, kterou jsem vypátrala na internetu. Bylo to úžasné, zvláště když vezmu na vědomí, že se tato tradice zrodila již roku 1735, kdy byla stavba tohoto budovy dokončena (začátek se datuje rokem 1729).

Plní dojmu jsme se ještě rozhodli navštívit slavné muzeum Sisi, kde měli opravdu nádherné expozice. Nutno podotknout, že příběh této ženy je opravdu nesmírně zajímavý, i když velice tragický.

Směr domov nás naše milé autíčko dovezlo až kolem šesté večer, ale ty zážitky za to rozhodně stály. Večer mi pak společnost ještě dělal film Království lesních strážců, kde jsem se náramně bavila při pohledu na duo šnek + slimák, ale zkoukla jsem sotva polovinu a celá znavená ulehla do polštářů.

Tolik tedy k mým prázdninovým zážitkům, od zítřka zase očekávejte klasické knihomilské články, včetně velmi brzké recenze! Poněvadž právě dočítám Nejlepší věc, která se mi nikdy nestala. No a nejen jí, takže o mé názory anebo postřehy opravdu nebude nouze.

Zpět

Vaše komentáře k novinkám

Datum 16.08.2016

Vložil Lory Humble | tichyodpor.blogspot.cz

Titulek ...

Odpovědět

Vídeň je moc pěkné město, to ti musím nechat. Já jsme tam byla poprvé před dvěma lety na koncertě - a to jsem z města jako takového moc neměla. Od té doby jsem tam byla ještě dvakrát, hlavně nakupovat a procházet se, nicméně nebrala jsem to tak "kulturně" jako ty, na památky a spol. prostě moc nejsem.
Každopádně ti moc přeju, že se ti výlet líbil :)

Datum 17.08.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: ...

Odpovědět

Vídeň je nádherná, jedna z nejkrásnějších metropolí, které jsem navštívila! :) Já zas památky miluji, mám pak pocit, jako by ke mně "promlouvala" historie! :D