Vraždy na střední škole - Ve vzduchu je cítit smrt!

05.11.2016 19:20

James Patterson - Vraždy na střední škole 

Originální název: Private School Murders
Rok vydání: 2016 (originál vydán 2013)
Počet stran: 368
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: CooBoo

Nechť spravedlnost zvítězí!

Zda se, že smůla se Tandory Angelové doslova lepí na paty. Jako by nestačilo, že před pár měsíci tragicky zahynuli její rodiče, vlivní lidé a obrovští boháči Malcoun a Maud. Teď touhle podivuhodnou rodinkou otřásla další vražda. Mattew, dříve velmi uznávaný fotbalista je nyní obviněn z dvojnásobné vraždy. Své přítelkyně a jejich dosud nenarozeného syna. A zdá se, že záchvaty vzteku a značné mezery v oblasti sebeovládání Mattymu z vězení nepomohou.

Nicméně Tandy je tvrdě přesvědčená o bratrově nevinně, jenže co zmůže bezvýznamná středoškolačka proti celému soudnímu systému? Avšak tahle dívka není jen tak někdo. Má totiž pozoruhodný smysl pro detail, bystré oko a také vynalézavost. Tímto nejednou dokázala, že předčí i ty nejlepší detektivy New Yorku. Ovšem zdá se, že tentokrát půjde o víc, než pouze o jeden trestný čin. 

Není to tak dlouho, co jsem se ti posledně zpovídala, ale už toho zase mám na srdci docela dost. A předem varuju: Něco z toho je opravdu síla. Můj příběh začíná strašlivou smrtí Malcolma a Maud Angelových. Nebyli to jen ti bohatí představitelé newyorské smetánky, o kterých se píše v New York Times. Byli to mí rodiče. Jsou mrtví. Před třemi měsíci za děsivých okolností zemřeli ve vlastní ložnici a mí bratři a já jsme zůstali sami, zdrcení a bez peněz. Ani nemluvě o tom, že jsme všichni byli podezřelí z vraždy. Nakonec poté, co jsem odhalila klíčový důkaz, nás podezírat přestali. Takže co myslíš, jaká je pravděpodobnost, že v mém životě dojde k dalšímu otřesnému, děsivému zločinu? Asi sto procent, na to můžeš vzít jed. Protože už se to stalo. Můj bratr Matthew byl obviněn z toho, že zabil svou čtyřiadvacetiletou přítelkyni, herečku Tamaru Geeovou, a její nenarozené dítě.

Zazračná dítka z americké Dakoty jsou zpět!

Někde venku se totiž potuluje sériový vrah, který si pečlivě vyhledává prestižní středoškolačky, aby je po sléze brutálně připravil o život. Sama hlavní hrdinka do jedno takové vzdělávacího zařízení navštěvuje. Znamená to tedy, že je další na řadě? Jedno je jasné, bude muset zakročit dříve, než padne další výstřel a umře nevinné děvče!

Jak už jsme zvyklí z pilotního dílu série, tak i zda se vyprávění ujímá pilotní postava. Příběh je tak poněkud nezvykle veden formou zpovědí a promluv ke čtenáři, no a to samozřejmě v ich formě. Kromě klasické detektivní zápletky, tak nahlédneme i do „zákulisí“ a navštívíme naše „hrdiny“ přesně tam, kde jsme je na konci prvního dílu zanechali. 

„Jde o ty tvoje kamarády, Matty,“ řekla jsem skrz mřížku. „O ty, co se dušovali, že jste společně hráli poker, když Tamaru zabili. Teď tvrdí, že lhali, aby tě kryli, ale potom se v nich hnulo svědomí. Řekli Philippovi, že pod přísahou budou vypovídat podle pravdy.“ Zadržela jsem dech a připravila se na výbuch, který se dal čekat. Matthew si sice na veřejnosti zachovával dokonalou image, ale doma jsme věděli, že může kdykoli vybuchnout. Sklony k násilným výbuchům, tak se tomu odborně říkalo. Ale dnes můj bratr jen překvapeně zamrkal. Oči měl plné smutku a nejistoty. „Možná jsem to udělal, Tandy,“ řekl nakonec. „Já vážně nevím.“ „No tak, Matthew!“ vyhrkla jsem zděšeně. „Ty jsi Tamaru nezabil.“ Naklonil se blíž k mřížce a přitiskl dlaně na plexisklo, až zbělely. „Ti kluci říkají pravdu, Tandy. Hráli jsme poker jenom pár hodin. V době, kdy podle patologa Tamara zemřela, jsem s nimi už nebyl.“

Nezbývá nic, než se zeptat kdy se dočkáme pokračování? 

Z čehož mimo jiné vyplívá, že znalost předchozí části není vůbec na škodu. Ovšem pokud jste se ke Zpovědím podezřelé ještě nedostali, nemějte žádné obavy, děj lze totiž po chvilce „pochopit“ i bez předchozích vazeb. Angelovic rodinka totiž čelí dalším životním výzvám, které jsou v knize řešeny dosti samostatně a pokud přeci jen, má něco spojitost s předchozím průběhem, tak vám to Tandy sama mile ráda připomene. 

Buďte si jistí, že život inteligentního děvčete vám nedá spát. Budete horlivě otáčet stránkami a hltat každé slovo v touze dozvědět se, jak to všechno skončí. Jediným mínusem je snad jen to, že další pokračování je zatím pro české čtenáře v nedohlednu, i když mám nutkavou potřebu se do něj začíst právě teď! Ze mě tedy maximální počet hvězdiček 5 z 5 a mé vřelé doporučení!  Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu MegaKnihy, za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

Zavrtěla jsem hlavou, hrdlo se mi svíralo. „Jsme na mizině, vzpomínáš? A kauce je pět milionů dolarů.“ Přitiskla jsem svou vlastní dlaň na plexisklo v místech, kde se o něj opíral on, jako bychom si tak byli blíž. „Prosím tě, Matty, už nemluv o tom, že bys byl vinen. To nemůže být pravda.“ Dveře za jeho zády se otevřely. „Konec,“ zavelel dozorce. „Je mi to líto, Tandy,“ řekl Matthew a pokusil se o omluvný úsměv. Dozorce ho odvedl z cely, dveře se zavřely a já pořád seděla na židli, úplně omráčená. „Chcete se tady zabydlet nebo co?“ ozval se dozorce, který stál za mnou. Vstala jsem a svižně jsem vykročila zpátky chodbou, jako bych vnitřně nebyla úplně zlomená. 

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.