Úryvkové úterý - #22

04.09.2018 18:42

Meme pocházející z dílny AliPeli, jeho úkolem je zveřejnit každé úterý úryvek z knihy, který zrovna čtete, či jste četli. Velikost úryvku je čistě na vás, ovšem měl by být pokud možno bez spoilerů. Pojďme se tedy společně podívat, co čtu zrovna já. Každopádně budu moc ráda, pokud se také zapojíte a dáte mi do komentářů odkaz na vaše meme.  P.S. Co jste zrovna přečetli, případně čtete teď? Neváhejte se podělit do komentářů! 

***

Co zrovna čtu a jaké jsou mé dojmy? 

Dneska jsem se pustila do „Lovu stínů“, nové sci-fi z prostředí CooBoo redakce. Musím říct, že mi to zatím hodně silně připomíná „Čáry života“, ale rozhodně se nejedná o špatný počin. Prvních sto stran jsem zhltla téměř okamžitě, a to už je co říct. Osobně jsem vyloženě zvědavá na to, jakým směrem se bude kniha ubírat. Hlavně je mi sympatická myšlenka, že ji píší dva autoři opačného pohlaví. I když ženská protagonistka působí o poznání drsnějším dojmem než její mužský protějšek, což je trochu zvláštní vzhledem k tomu, kde se děj odehrává. Mno, jímá mě zvědavost!

P.S. Koncem týdne čekejte cestovatelský článek z návštěvy britské metropole a filmových studií Harryho Pottera!

Ukázka z knihy Lov Stínů - A. Strickland a M. Miller

Evidentně jsem sem přišel uprostřed nějakého velkého lovu Stínu. Byl jsem si jistý, že prosit ji za těchto okolností, aby všeho nechala, vyslechla mě, následovala mě (a to jsem jí ani nemohl říct, jak se jmenuju), a slíbit jí bezpečí a hromadu peněz by nedopadlo dobře. Ne když bych neměl její důvěru. Netušil jsem, jak ji získat, když jsem pracoval v nákladovém prostoru a měl jsem co dělat, abych vůbec přežil.

Kaitan se tiše vznášel v prostoru a brázdil nekonečné moře Stínu. Pak se naklonil a rozeznělo se hučení, jak do motorů začalo proudit palivo, probouzelo je k životu a my jsme najednou vystřelili směrem k nějakým deseti bilionům tun kamení, které se na nás řítily z asteroidového pole. Stín se mihnul přímo před námi dříve než cokoli jiného, pak se rozpadl na tisíc malých světelných částeček, které se tříštily o naši loď, a nakonec zmizel zpátky mezi asteroidy. Na obrazovce byly vidět magnetické spoje, které ožily, jak se náraz šířil z horní části lodi na stranu. Z navijáku se odmotaly dva kabely, polarizovaný vršek a spodek sítě připevněné k Arjanovu člunu, a vlály za ním, když odstartoval.

 V ten moment začala světelná show. Celé rameno navijáku se rozkývalo, když skrz kabely proudila energie, která je zmagnetizovala, a pak se mezi Kaitanem a člunem rozvinula světelná síť.

***

 

Zpět

Vaše komentáře k Úryvkovému úterý

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.