Úryvkové úterý - #15

11.07.2017 12:40

Meme pocházející z dílny AliPeli, jeho úkolem je zveřejnit každé úterý úryvek z knihy, který zrovna čtete, či jste četli. Velikost úryvku je čistě na vás, ovšem měl by být pokud možno bez spoilerů. Pojďme se tedy společně podívat, co čtu zrovna já. Každopádně budu moc ráda, pokud se také zapojíte a dáte mi do komentářů odkaz na vaše meme.  P.S. Co jste zrovna přečetli, případně čtete teď? Neváhejte se podělit do komentářů! 

***

Co zrovna čtu a jaké jsou mé dojmy?

Lewise Carolla a jeho Říši divů naprosto miluji, vyhledávám ji v jakékoliv podobě – vyz. Knižní série Šepotání. Takže, když světlo světa spatřilo „Bez srdce“, tak hned muselo být mé. Zatím jsem teprve na začátku, ale vskutku se mi to zamlouvá. Dokonce možná i více, než původní předloha a to už je co říci. Upřímně doufám, že to takto skvělé čtivo zůstane až do samého konce a já budu bez sebe blahem… I když jak znám Marissu, tak si myslím, že se není čeho obávat.

P. S. Teď trochu vsuvka mimo mísu přečetla jsem kupu knih během začátku prázdnin, na kterou z nich chcete recenzi nejdříve? J  Celý seznam najdete pod „Knižní výzvou“ ZDE. Řekněte si, já se totiž nemohu rozhodnout!

Ukázka z knihy Bez srdce - Marissa Meyer

Soumrak chmurný, půlnoc čirá 
dámě bledost líčka svírá.“

Neprostupnou temnotou zazněl ponurý melodický hlas.

„Správná poznámka, můj opeřený příteli,“ odpověděl druhý hlas. Byl veselejší a živější. „Víš určitě, že tu nemáme čichací sůl?“

„V tom pro tebe nemám radu,

v plánu tvém však vidím vadu:

stěží bude dáma čilá,

leda by se vodou zlila.“

Něco udeřilo o zem vedle Cathina lokte a vzápětí se ozvalo tiché čvachtání vody. „Ne, Havrane, polévat ji nebudeme. Hledej dál. Nemáme šunkový sendvič? Nebo stéblo slámy? Na Krále platí vždycky.“ Šramocení, rachocení, cinkání a lomození. Povzdech. „Víš co? Zapomeň na to. Použijeme tohle.“

Ozvalo se šustění lístků a potom prasknutí, jak někdo zlomil větvičku. Cosi jemného ji pošimralo na nose. Catherine se zavrtěla, odvrátila hlavu a nasála jemnou růžovou vůni. „Aha! Funguje to.“

Zpět

Vaše komentáře k Úryvkovému úterý

Datum 12.07.2017

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Jméno Marissa Meyer je skoro synonymum pro dobrou knihu!

Datum 13.07.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Přesně, ona zkrátka ví, jak má napsat naprostý literární skvost! :D