Tygrova stezka - Cesta za prolomením kletby pokračuje!

07.03.2016 21:23

Colleen Houcková - Tygrova stezka 

Originální název: Tiger's Quest
Rok vydání: 2012 (originál vydán 2011)
Počet stran: 479
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Zlomené srdce nic nezacelí!

Po svém neuvěřitelném indickém dobrodružství se Kelsey Hayesová vrací zpátky do Spojených států americký. Namísto skromného příbytku svých adoptivních rodičů se však ocitá v luxusní lesní chatě, kterou dostala coby přídavek k platu za svou prázdninovou brigádu. Mimo jiné, zdá se, že se ji konečně splnil sen, dostala totiž možnost studovat na nejprestižnější oregonské univerzitě. A tak po všech těch strhujících letních dobrodružstvích se její život konečně uklidní a začne dávat smysl. Kels pilně studuje, věnuje se se bojovému umění wushu, ba dokonce si i občas vyrazí na schůzku s některým ze svých spolužáků. Avšak ať dělá, co dělá, stále na něj nedokáže zapomenout. Tajemného tygřího prince potkává doslova na každém kroku. Nicméně jak se zdá, tak ani Ren už nedokáže dále čekat a rozhodne se o svou lásku bojovat, aby tak získal to, co mu po právu patří. 

Bohužel zdá se, že jim štěstí nepřeje. Z temných hlubin totiž vyvstává zlo daleko větší, než si kdokoliv z nich jen dokáže představit. Ke slovu se dostává pradávný král Lokeš, který je strůjcem pradávné kletby. Právě on způsobil tisícileté strádání obou princů a vypadá to, že se ani teď nehodlá vzdát bez boje. Do jeho spárů padne starší z obou sourozenců, Kelsin milovaný Ren. Na vahách osudu je toho teď příliš mnoho a Kels je teď nucena svádět urputný boj s časem, aby svého milovaného zachránila! 

Po několika otupujících hodinách letadlo konečně dosedlo na letišti v Portlandu, u mě doma v Oregonu. Když jsem se nohama dotkla asfaltu, vzhlédla jsem od budovy terminálu k šedé zamračené obloze. Zavřela jsem oči a vnímala studený vzduch proudící kolem. Voněly tu lesy a na holých rukou jsem cítila jemnou vlhkost. Muselo nedávno pršet. Bylo fajn být zase doma. Zhluboka jsem se nadechla a pocítila, že sem patřím. Byla jsem součástí tohoto místa a ono bylo zase součástí mě. Tady jsem vyrostla a strávila celý svůj život. Měla jsem tu kořeny. Byli tu pohřební moji rodiče i babička. Oregon mě přivítal jako milované dítě, objal mě do chladivé náruče, ztišil moje rozhárané myšlenky a přislíbil klid mezi šeptajícími borovicemi.

Zlo už vystrkuje své prohnilé pařáty!

Pokračování tygří ságy po své prvotině zdědilo obrovskou čtivost s nádechem nebývalé exotiky. Stejně jako v debutním díle, tak i tady se setkáváme s vyprávěčem v první osobě. Pilotní postava do příběhu vnáší trochu té touhy, poezie a lásky.  Ovšem oproti úvodu do série na nás v Tygrové stezce čeká ještě více akce a napětí, které je ještě ke všemu okořeněno i špetkou toho nebezpečí. Kelsey se totiž na radu Pana Kadama, v doprovodu mladšího bratra Kišana, vypravuje na další nebezpečnou výpravu za zlomením kletby, tentokrát je osud zavede až do dalekých a chladných Himalájí. Jenže Kelsey je připravena projít všemi nástrahami sudby, jen, aby navrátila to, co ji bylo krutě odebráno. 

S pokračováním série pro mladé čtenáře se ke slovu dostává zpočátku, ač neprávem lehce opomíjená Kišanova postava, která zde konečně dostává kýžený prostor. Svou inteligencí a nepokrytým šarmem si tahle černá kočka postupně nachází cestu nejen k srdci hlavní hrdinky, nadšené z něj totiž budou i mnohé čtenářky.

Trochu v rozpacích jsem se to pokoušela zlehčit: „No, když to postavíš takhle… ale počkat! Řeklas, že tenhle dům je součást mé odměny? To znamená, že dostanu ještě něco?“ Nilima přikývla. „Ano.“ „Tak to ne. Tohle vážně nemůžu přijmout. Dům sám o sobě je příliš mnoho, nemluvě o čemkoliv jiném. Je to mnohem víc, než na čem jsme se dohodli. Chtěla jsem si jen vydělat peníze, abych si mohla koupit učebnice na vejšku. Tohle fakt nemusel.“ „Kelsey, trval na tom.“ „No, tak na tom trvat přestane. Tohle je vážně moc, Nilimo. Vážně.“ Vzdychla a zadívala se mi do tváře, která byla výrazem nesmiřitelného odhodlání. „Ale on opravdu chce, abys to všechno měla, Kelsey. Díky tomu bude šťastný.

Obstojné pokračování se srdcervoucím koncem!

Suma sumárum Collen Houcková se opět předvedla v tom nejlepším možném světle. Opět zde nalezne delší popisné pasáže i odkazování se na mytologii, které jen přidává celému ději na zajímavosti. Nicméně autorka si skvěle poradila i se samotnou existencí postav, které jako kdyby v knize žily samostatným životem. Díky tomu, že se hrdinové v průběhu knihy neustále vyvíjí, vzniká tedy dojem realističnosti. Možná se již budu opakovat, ale přesto si myslím, že by tato série neměla uniknout žádnému milovníkovy žánru fantasy a Young adult literatury, protože tohle dílko je dozajista jedna z nejlepších kombinací obojího. 

Ačkoliv jsem se zpočátku bála začíst se do pokračování, tak teď toho rozhodně nelituji. Čtení jsem si neskutečně užila, stránky mi rychle ubíhaly a příběh gradoval. Zkrátka vše, jak má být. Já jsem neskutečně spokojená a už teď se těším, až se mi do rukou dostane i navazující díl. Za mě získává kniha skvělých 4.5 z 5 možných hvězdiček! Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu  KNIHY DOBROVSKÝ za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

Vzala jsem batoh a vyšla nahoru, abych se podívala na svou novou ložnici. U zdi byla tak akorát velká postel s tlustou prošívanou dekou v slonovinové barvě, kterou doplňovaly broskvově zbarvené polštáře. V nohách postele stála stará dřevěná truhla a v rohu pokoje byla čelem k oknu s výhledem na les postavena od pohledu pohodlná křesla na čtení také v broskvové barvě. Na posteli ležel lístek, který mi okamžitě zvedl náladu.. Po přečtení vzkazu od Mika a Sarah jsem si v kombinaci s tím, že jsem zpátky v Oregonu, začala připadat zase nohama na zemi. Jejich život byl normální. Můj život s nimi byl normální a pro změnu by bylo fajn být chvíli s normální rodinou a chovat se jako obyčejná lidská bytost. Spaní v džungli na zemi, hovory s indickými bohyněmi, láska k… tygrovi – nic z toho normální nebylo. Ani s přimhouřením obou očí.

 

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 08.03.2016

Vložil Lory Humble | tichyodpor.blogspot.cz

Titulek ...

Odpovědět

Jak už jsem se jednou zmiňovala, mě druhý díl bavil asi ze všech nejmíň, především kvůli roztahané první polovině, i přesto se ale každopádně jedná o nadprůměrně dobré čtení :)

Datum 17.03.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: ...

Odpovědět

Je pravda, že než se to rozjede, tak má příběh trochu vleklý děj, ale tak od první čtvrtiny je to zase ta správná dávka napětí a dobrodružství, na kterou je čtenář zvyklí již z prvního dílu. :)