Sněží, sněží... - Sníh, kam se podíváš!

02.01.2016 19:44

Green, Myracleová, Johnsová - Sněží, sněží...

Originální název: Let it Snow
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2008)
Počet stran: 264
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: Yoli

Jsou Vánoce, co se může asi stát?

Blíží se ten nejúžasnější den v roce - Štědrý den, za okny se sype bílá sněhová pokrývka, zkrátka vše jak má být. Ovšem ne pro Jubilee, její rodiče totiž zatkly za výtržnictví a tak musí narychlo odjet k prarodičům na Floridu. Jenže vlak uvízne uprostřed řádící sněhové vánice v nevelkém městečku Gracetown. Jubilee je tedy odkázána na to, aby hledala pomoc v malém podniku jménem Waffle house, ale k jejímu neštěstí dostane stejný nápad i čtrnáct roztleskávaček, které způsobí ve městě doslova poprask.  Mezi partou kamarádů se totiž strhne soutěž o to, kdo dorazí do již zmíněné restaurace dříve, aby v ní mohl přečkat celý večer ve společnosti hezkých holek v minisukních. 

 T o, ale není všechno, na druhé straně města bydlí holka, pro kterou tyhle Vánoce nejsou ani trochu šťastné, rozešla se totiž se svým klukem a za trest si nabarvila své kdysi pěkné vlasy na růžovo. Nicméně jsou přece vánoční svátky, čas zázraků. Dočká se tedy každý z těchto hrdinů svého šťastného konce? 

"Ale… Proč nemůžu prostě zůstat tady? To je pitomost!" "Vaši nechtějí, abys byla přes svátky dva dny sama." "Můžu jít k Noahovi. Já musím jít k Noahovi!"  "Podívej." prohlásil "všechno je zařízené. Teď se tvým rodičům nedovolám. Jsou v cele. Koupil jsem ti jízdenku a nemám moc času. Budeš si muset jít zabalit, Jubilee." Otočila jsem se a podívala se na blikající městečko vedle sebe.  Viděla jsem stíny elfů, jak bez naděje na záchranu dřou v Jubilee Hall, teplou záři pekárničky paní Muggiové, pomalý, ale radostný pohyb elfského expresu po malém okruhu kolejí.

Taková sněhová bouře tedy umí pořádně zamíchat lidskými životy!

Gracetown je malinké městečko, kde se všichni mezi sebou znají a tak je také přirozené, že všechna tajemství vyplynou hodně rychle napovrch. Nakonec se tedy cesty všech hlavních postav střetnou v jedné maličké kavárně Starbucks. V místě, kde je vždy cítit čerstvě uvařená káva a borůvkový muffin. A vytvoří tak ten nejlepší vánoční příběh všech dob!

Sněží, sněží, sepsali tři nejpopulárnější američtí autoři, dvojici dam Lauren Myracle a Maureen Johnson, doplnil nám všem již známý a velmi oblíbený autor John Green. Každý z nich sepsal jednu část příběhu, který vyprávěl o životě zcela odlišných lidí, kterým však bylo shůry souzeno zažít ty  nejpodivnější, ale přitom i nejkrásnější a nejkouzelnější vánoční svátky svého života. Na které zcela jistě jen tak nezapomenou!

Vévoda, JP a já jsme zrovna koukali na čtvrtý film bondovského maratonu, když má matka volala domů - pošesté během pěti hodin. Nemusel jsem se ani podívat na displej. Věděl jsem, že to je ona. Vévoda obrátila oči v sloup a zastavila film. "To si jako myslí, že jsi někam šel, nebo co? Venku chumelí jak blázen.". Pokrčil jsem rameny a zvedl to. "Pořád nic," prohlásila máma. Někde za ní nějaký hlas hlučně, ale monotónně vykládal o nutnosti ochrany vlasti.

Tři různí autoři, tři různé styly psaní, které spojuje jeden kouzelný příběh!

Každý z autorů má svůj vlastní styl psaní a vyprávění. Každý do toho po svém zakomponoval kouzlo svátečního okamžiku. Jedno však mají stéjné, spoustu sněhu a neočekávaných zvratů, které vás zcela jistě překvapí. Přestože se jedná o počin spadající svou kategorií do žánru Young Adult, tak se nejedná o zdaleka tak obyčejnou a šíleně kýčovitě přeslazenou romanci. Právě naopak, v knize je něco, co vás přiměje zamyslet se nad tím, že možná to, po čem toužíte, není zdaleka to pravé. 

Z každé stránky přímo dýchá mrazivá zimní atmosféra, a i když to u nás za okny moc zimně nevypadá, tak vám garantuji, že i tak vás kniha příjemně svátečně naladí. Takže pokud si chcete zavzpomínat na již nedávno uplynulé svátky vánoční, tak není nic lepší, než strávit pár večerů ve společnosti této pohádkové knížky. Za sebe ji mohu jednoznačně doporučit, což se zcela jistě odrazí i v hodnocení 4 z 5 možných hvězdiček Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu MegaKnihy, za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

"Brr," řekla Christina, když příští ráno ve čtyři třicet odemykala dveře Starbucks. Ve čtyři třicet! Slunce mělo vyjít až za hodinu a půl a parkoviště vypadalo jako přízračná krajina, tu a tam se zvedaly kopečky aut zasypaných sněhem. Christinin přítel otočil auto, vyjel na ulici a ještě zatroubil. Christina zamávala a zůstaly jsme tam jen my, sníh a potemnělá kavárna. Otevřela dveře a já jsem vešla hned za ní. "Děsná kosa," ulevila si. 

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 04.01.2016

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

O knize jsem pochopitelně slyšela, ale bohužel jsem se k ní zatím nedostala.
Napsala jsi moc hezkou recenzi :)

Datum 27.01.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Moc ti děkuji, kniha určitě stojí za pozornost! :)

Datum 03.01.2016

Vložil Whirpy (whirpy.blog.cz)

Titulek :)

Odpovědět

Knížku jsem viděla v katalogu Knižního klubu. Díky tvé recenzi, alespoň o knize vím víc, zaujalo mě to a Green si mě získal, nicméně teď mám pěknou hromadu knih, která mě čeká jen dočtu Egypťana Sinuheta. Ale snad se i k Sněží někdy dostanu :)

Datum 27.01.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: :)

Odpovědět

Hromadu knih, to znám, ale knih i tak není nikdy dost! :) Snad se ti Sněží někdy dostane pod ruku!