Prokurátor - Případ, který nabere žhavé obrátky

16.08.2019 18:07

Paulina Šwist - Prokurátor

Originální název: Prokurator
Rok vydání: 2019 (originál vydán 2019)
Počet stran: 320
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: Kontrast

Je dokonalost jen iluze?

Kinga měla ještě před nedávnou dobou naprosto šťastné živobytí. Skvěle rozjetou kariéru, dokonalého manžela a dobré přátele. Teď se, ale všechno hroutí jako domeček z karet. Jedenáct let manželství padlo vniveč, když svého chotě načapala v objetí jejich osmnáctileté sousedky. Jediné, co jí zůstalo je její vysokoškolský právnický titul, ale i ten se jí doslova vysmívá do očí. Na stůl ji totiž přistane případ „Šedivák“, jež není nikým jiným než jejím bratrem, jehož z hloubi duše nenávidí. Jenže pokud se nechopí jeho obhajoby, vystaví tím nejen sebe, ale i zbytek své rodiny smrtelnému nebezpečí.

Život nehraje fér, proto se třicátnice rozhodne překročit své morální zásady a jednou za uherský rok se pořádně odvázat. Bar, drinky, tančící mladá těla a vysoký, urostlý chlap jménem Lukazs, mělo to být dostaveníčko na jednu noc. Rande bez závazků, ale osud tomu chtěl jinak. Zatímco včera spolu sdíleli lože, dnes zjišťuje, že žhavý neznámí je státním zástupcem v soudní tahanici, jejíž je ona součástí. Stojí na opačných stranách barikády, ale přesto je cosi přitahuje.

"Kinga nemá whisky ráda," řekl Tom a usmál se. "Dospěli jsme k tomu asi před měsícem v Anyway. Kdybych tušil, že tě tu potkám, přinesl bych přísady na Long Island," pokračoval

"Longy mi moc neprospívaj," řekla jsem a zírala na Lukaszova záda. Zrovna míchal maso na pánvi.

"V takovym množství neprospívaj nikomu," nepřestával se Tom smát. "Varoval jsem tě, ale neposlouchala jsi mě. Ještě jsi mi říkala, že se chovám jako tvoje matka."

Žhavý románek s velkou dávkou sarkastických narážek!

Milostné romány nejsou zrovna můj šálek kávy, nejedná se o čtivo, které bych běžně vyhledávala. Nicméně právnické prostředí a vysoké hodnocení na databázi knih mě přeci jen přesvědčilo o tom, abych dala polským sousedům šanci. Příběhová linie naštěstí nesestává jen z postelových scén, ty se v knize vyskytují spíše okrajově a jsou jakousi mezerou mezi jinak celkem našlapanou detektivní zápletkou. Určitě se tedy nedá konstatovat, že by se jednalo o erotickou četbu, protože lichotivých pasáží tu je opravdu poskromnu. Únosy, střelba, konspirace, ale i velká dávka odměřeného, dobře míněného humoru spolu se hrou „na kočku a myš“, jež spolu provozují oba hlavní hrdinové rozhodně dává tušit, že se při čtení nebudete nudit.

Ich forma vypravování k celému kontextu skvěle sedne. Knížka jako taková je neuvěřitelně čtivá a jen těžko se odkládá. Pilotní postavy rozhodně nejsou žádné křehotinky, nebo bezduché nádoby bez vlastního mozku. Naopak, dokáží vás leckdy příjemně překvapit, jednají s rozmyslem a mluví pěkně od plic. Pokud si libujete v sarkasmu, dvojsmyslech a trefných narážkách, okamžitě se tady najdete. O ironii a upřímnost, i když mnohdy trochu krutou také není nouze. Protagonisté sice nejsou idealisté, ale rozhodně jsou realisté, stejně jako oni by se ve stejné situaci zachovala valná většina z nás.

Kingo, vysvětli mi, jak je možný, že ty piješ jako chlap, nadáváš jako chlap, vyznáš se ve fotbale jako chlap, ale někdy se chováš jako ta nejhloupější peroxidová blondýna z nějaký venkovský diskotéky?"

"Nevěřícně jsem zíral, co se děje. Jako by se mě to netýkalo. Celou dobu jsem se díval do hlavně, která na mě mířila, ale jak jsem poslouchal Šediváka, chápal jsem čím dál míň. Vyčítal jí, že ho podfoukla. Úplně stejně jako já včera. O co tady kurva jde?"

Pěkné počteníčko k vodě, nebo na chalupu, zkrátka relaxační záležitost!

Autorka ukázala, že toho má ve světle literatury pro ženy ještě mnoho, co nabídnout. Utvořila vcelku dobrý počin, který ocení zejména něžné pohlaví. Vykreslení prostředí soudní síně, i trestního procesu jako celku taktéž více méně odpovídalo realitě, za což může i fakt, že Paulina tak říkající ví, o čem píše, neboť je sama práva znalá. A právě umění práce s prostředím je tu jednoznačně největším tahounem, neboť dodává celé této směsce originality a jedinečnosti, které dílo odlišují od ostatní obdobné šedé masy.

Jestliže toužíte po něčem odpočinkovém, u čeho nebudete chtít příliš zapojovat své mozkové závity, tak jste na správné adrese! Kromě velké dávky vtipných situací, u kterých se neubráníte přiblblému úsměvu, ale dostanete i sympatický exteriér a pár, který se k sobě hodí asi tak, jako černá a bílá, jenže protiklady se přitahují a v tomto případě to platí dvojnásob! Navíc se se spisovatelkou nemusíme loučit na dlouho, již v říjnu se můžete těšit na volně navazující pokračování s názvem „Komisař“.  Já si počteníčko vcelku užila a s největší pravděpodobností si nenechám ujít ani další tvorbu, za sebe dávám 3. z 5. hvězdiček a doporučení, zejména coby nenáročnou společnici někam k vodě! Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu KNIHY DOBROVSKÝ za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

„Nebul. Příští organizovanej zločin dostaneš na starosti ty. Marcin to zmínil na poslední schůzi.“
„Chladnej, vždyť Glivice nejsou Neapol. Další takovej případ tu bude za deset let. Do tý doby mě zavřou do blázince, kde budu v kazajce mlátit hlavou do zdi bytostně přesvědčenej o tom, že jsem faktura za benzin.“

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 19.08.2019

Vložil Enthu

Titulek https://enthusiasm-for-books.blogspot.com/

Odpovědět

Nevím, zda by mě kniha přímo bavila. Možná ano, kdybych na takové téma měla chuť. :) Zatím je mi jasné, že ji zkoušet nebudu.

Datum 25.08.2019

Vložil Nasťa

Titulek Re: https://enthusiasm-for-books.blogspot.com/

Odpovědět

Faktem je, že já bych po ní asi sama od sebe zcela dobrovolně nesáhla, ale v rámci výzvy jsem ji zkusila a líbila se mi! :) Myslím, že se pustím i do pokračování, není to vůbec špatné! :)