Léto plné neskutečných věcí!

15.02.2018 11:42

Rowan Coleman - Léto plné..

Originální název: The Summer of..
Rok vydání: 2017 (originál vydán 2017)
Počet stran: 456
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: Domino

Rodinné tajemství vyvstává!

Před třiceti lety zasáhla Luninu matku děsivá tragédie. Natolik bolestivá, že si ji žena nechávala celý život pro sebe, ale sžírá ji potichounku zevnitř, až si jednoho dne sáhla na život. Předávkovala se prášky. Luna a její sestra vyráží po stopách své matky až do spojených států, do míst, kde maminka vyrůstala, aby prodaly starý rodinný dům a uzavřely tak tuhle nepříjemnou kapitoly. Jenže během jejich cesty v sobě mladá vědkyně a milující dcera objevuje prapodivnou schopnost. Dokáže cestovat v čase.

Ocitá se v době, kdy bylo její matce tolik, co teď jí.  Postupně odhaluje spletitou síť vztahů a pomalu se dostává až k samotnému jádru, k šokující pravdě, která jim všem zničila život. Možná, že právě Luna je tím jediným pojítkem, které má moc napravit staré křivdy a změnit minulost. Otázkou je, co všechno je ochotná obětovat pro lásku?

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

***

Ukázka z knihy Rowan Coleman - Léto plné neskutečných věcí (str. 9-10)

Dívám se do matčiny tváře poprvé od noci, kdy zemřela, a cítím, jak mě to proměňuje. Jako by mě to otevíralo a rozplétalo –  a během okamžiku si připadám jako cizinka ve vlastním těle. 

Existuje teorie, která říká, že pouhým pohledem na něco dokážete změnit způsob, jakým se objekt vašeho pohledu chová.  Pouhým díváním se je na kvantové úrovni možné   změnit univerzum i to, jak se chová.  Efekt pozorovatele se    tomu říká ve fyzice. Nebo také princip nejistoty. Vesmír bude samozřejmě i nadále dělat to, na co je zvyklý, ať ho při tom   pozorujeme, či nikoli, ale když teď sleduju křehkou podobu své matky, třepotající se na zdi, kam je její obraz promítán, nemůžu se podobných myšlenek zbavit.  Že pouhým sledováním těchto záběrů, na kterých je, jsem změnila uspořádání   všech věcí, které jsem až dosud znala, nebo jsem si to alespoň myslela. 

Jenom před několika málo okamžiky oznámila matka mně a mojí sestře, že náš táta – muž, s nímž jsem vyrůstala a kterého jsem milovala – není můj biologický otec. A ano, vesmír, který mě obklopuje, se významně vychýlil a jednou provždy se změnil. A to i přesto, že přesně v okamžiku, kdy   to máma vyslovila, mi došlo, že jsem to vlastně celý život věděla.  Cítila jsem zvláštní neslučitelnost, jinakost s každým úderem srdce i v každém sklopení hlavy. Dokonce ji prozrazovaly i mé modré oči cizinky ve vlastní rodině.

Rowan Colemanová umí uvařit silný (a chutný) čtenářký příběh! 

Léto Plné neskutečných věcí je opravdu podivuhodná kniha, nic podobného jsem zatím asi nečetla. Každopádně smekám před autorkou, která dokázala napsat neuvěřitelně realistický příběh, který chytne za srdce snad každého. Nemohla jsem se od knihy odtrhnout a zoufale si přála, aby všechno dobře dopadlo. Myslím, že to je jedna z těch knih, kde slova zkrátka nestačí, musíte si ji přečíst sami a uvidíte. Za sebe mohu přidat jen kladné hodnocení v podobě 4.7 z 5. hvězdiček!

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

***

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 15.02.2018

Vložil Casion

Titulek my-fantasydream.blog.cz

Odpovědět

Kniha vyzerá tematicky veľmi zaujímavo, najmä vďaka tomu cestovaniu v čase inak by ma zrejme veľmi nezaujala :-) Idem mrknúť na recenziu :-)

Datum 19.02.2018

Vložil Nasťa

Titulek Re: my-fantasydream.blog.cz

Odpovědět

Rozhodně ji doporučuji, je to hodně zvláštní kniha, která si pozornost rozhodně zaslouží.. :)