Láska & gelato - Romantika po Italsku!

30.07.2017 19:23

J.E. Welchová - Láska a Gelato

Originální název: Love and Gelato
Rok vydání: 2017 (originál vydán 2016)
Počet stran: 288
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: CooBoo

Mládí je období plné záhad!

Život mladého člověka je plný změn, ale tuhle rozhodně Lina nečekala. Její matka podlehla rychle postupující rakovině. Ještě před smrtí však dceru požádala, aby se vydala do Itálie za jedním jejím přítelem z dětství. Údajně se má jednat o dívčina otce, kterého však nikdy v životě neviděla. Dokáže vůbec tyhle prazvláštní prázdniny přežít? Ovšem slib je slib a ona si nedokáže představit, že by maminku zklamala. No co, jedno léto ve Florencii nějak přetrpí, pak se vrátí do Států a na vše zapomene.

Jenže osud má zjevně jiné plány. Po příjezdu na americký hřbitov padlých vojáků, kde její údajný táta bydlí, nachází Lina deník, který patřil její matce. Dokonce ho sem sama poslala těsně, před tím než umřela. Chtěla snad, aby ho našla? Touží ji po těchto končinách provést? Vždyť tyto zápisy jsou datovány do maminčiných studentských let, kdy byla stejně stará, jako je teď ona, mladá a plná energie. Dívka ovšem začíná mezi jednotlivými stránkami objevovat skryté poselství, pravdu, která dlouho zůstávala ukrytá. Pravdu, jenž ji může změnit život jednou pro vždy. 

Vsadím se, že i vy jste někdy měli špatný den. Jeden z těch, kdy vám nezazvoní budík, toast málem shoří na popel a vy si příliš pozdě uvědomíte, že se všechno vaše šatstvo až do posledního kousku válí promočené na dně pračky. Takže pádíte do školy o čtvrt hodiny později s tichou modlitbou, že si nikdo nevšimne vašeho účesu ve stylu Frankensteinovy nevěsty, ale jakmile vklouznete na své místo, zahřímá učitel: „Co tak pozdě, slečno Emersonová?“, všichni se otočí a civí jen na vás.

Tak takový den jste už určitě taky zažili, stejně jako asi každý. Ale co takhle opravdu nepodařené dny, které sežvýkají to úplně nejcennější, co máte, jen aby vám to vzápětí vyplivly do obličeje?

Den, kdy mi máma řekla o Howardovi, rozhodně patřil do té druhé kategorie, ale měla jsem tehdy jiné starosti než bádat zrovna nad ním.

Toskánskem prosluněný příběh plný životních změn!

Na první pohled vypadá, Laská a Gelato jako kterákoliv jiná kniha z žánru Young Andult. Sladká obálka, jednoduchá anotace a kupa milostných trablí. Musím říci, že takto působila zprvu i na mě, neočekávala jsem od ní nic víc, než jen prázdninovou oddechovku na maximálně dva večery. Nicméně jsem se k mému velkému překvapení vcelku šeredně spletla. Příběh totiž nabízí něco víc, než jen klasický letní románek. Zaměřuje se na vztah matky a její dospívající dcery, na povrch se derou skrytá tajemství, která měla být zamlčena. Navíc se jedná o pozoruhodně čtivé dílo, které vám zmizí pod rukama jedna báseň.

Kromě skvělé hlavní dějové linie navíc knížka výborně poslouží i jako průvodce dech beroucí Florencií. Musím říci, že po dočtení mám opravdu neskonalou chuť zabalit si svých pár švestek a vyrazit po stopách hlavních hrdinů vstříc novému dobrodružství. Pokud bych k tomu dostala ještě trochu toho výborného gelata, z jehož popisu se mi doslova sbíhaly sliny, vůbec bych si nestěžovala!

V dálce se tyčil osvětlený dům jako maják v moři náhrobních kamenů. To určitě nemohl být jeho domov, nebo ano? Prostě šlo jen o nějaký zvláštní italský zvyk – nově příchozího nejdřív zavezou na hřbitov, aby se seznámil s místní kulturou. Jo, to bude ono. Propletla jsem si ruce složené v klíně a cítila, jak se mi svírá žaludek. Hřbitov se každou vteřinou blížil. Bylo to jako koukat na Čelisti, vynořující se z hlubin oceánu. Tamdamdam. Jenže tohle nebyl film, ale realita. A dělila mě od ní už jen jedna jediná zatáčka. Nepanikař. Tam určitě nebydlí. Máma by tě neposlala na hřbitov. Nebo by tě varovala. Máma by...

 Když Howard zapnul směrovku, zalapala jsem po dechu, jako by mi někdo vysál z plic všechen vzduch. Prostě mi to neřekla.

 Howard čili můj táta, jak bych mu asi měla říkat, si mě změřil ustaraným pohledem. Asi proto, že jsem nezdravě zasípala.

Příběh o první lásce, který je trochu jiný než ty ostatní!

Zkrátka a dobře mi Jenna Evans Welch padla do noty. Dostala jsem všechno, co jsem očekávala a ještě mnohem víc. Pokud k tomu přidám ještě krásně vykreslené postavy, nádhernou krajinu a spoustu spletitých mezilidských vztahů, tak je vám asi jasné, že se jedná o dílo, které si vaší pozornost rozhodně zaslouží. Já jsem byla blahem bez sebe, když jsem se dozvěděla, že autorka chytá pokračování, které se tentokrát zaměří na Addie, nejlepší kamarádku Lii. Doufám, že ho pro nás CooBoo také brzy vydá, už se totiž nemohu dočkat.

Na závěr bych snad jen řekla, že si tuhle italskou tak trochu Love story prostě musíte přečíst. Když už nic jiného, tak vězte, že se výborně hodí k tomuto ročnímu období. Za mě maximálních 5 z 5 hvězdiček a vřelé doporučení k tomu! Touto recenzí bych velmi ráda poděkovala e-shopu eReading.cz za poskytnutí recenzní e-knihy, TAM si můžete také přečíst i samotnou ukázku z knihy!

I když je Sadie Danesová jedním z nejhorších lidí, kteří kdy chodili po Zemi, vždycky pro ni budu mít slabost, protože mi pomohla k nejlepší kamarádce.

Stalo se to na začátku sedmé třídy. Addie se zrovna přestěhovala z Los Angeles do Seattlu a jednoho dne po tělocviku zaslechla, jak Sadie rozhlašuje, že některé spolužačky ještě vůbec nepotřebují podprsenky. Pravdou je, že v sedmičce podprsenku potřebuje tak jedno procento holek, ale zrovna já jsem byla z  těch, které tam opravdu neměly co dát, takže všichni hned věděli, na koho Sadie naráží. Zatímco já jsem její řeči ignorovala (což znamená, že jsem strčila hlavu do skřínky a mrkala tak dlouho, dokud jsem nezahnala slzy), Addie se rozhodla vzít spravedlnost do vlastních rukou a poslala Sadie cestou ke skřínkám zápasnickým chvatem k zemi. Ten den se mě poprvé zastala, a tak to zůstalo až doteď.

 „Vystřel, to určitě volá Lina,“ zazněl dutě kamarádčin hlas, jako by telefon držela hodně daleko od ucha. „Haló?“ houkla už zblízka.

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 02.08.2017

Vložil Aires

Titulek https://airesbooks.blogspot.cz

Odpovědět

Moc pěkná recenze :) Na knihu se určitě chystám a těším se :) Vypadá to jako ideální letní čtení :)

Datum 19.11.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: https://airesbooks.blogspot.cz

Odpovědět

Je skvělá, taková akorát a navíc je v ní spousta zmrzliny a typů na výlet! :)

Datum 31.07.2017

Vložil TheMelorry (srdceknih.blogspot.cz)

Titulek Pěkná recenze

Odpovědět

Moc pěkná recenze, knihy vypadá zajímavě a jako letní čtení působí ideálné. :))

Datum 19.11.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: Pěkná recenze

Odpovědět

Je super, pro letní chvilky jako dělaná! :)