Jeden plus Jedna - Osudy dvou mladých lidí se náhle protnou!

07.08.2016 12:23

Jojo Moyesová - Jeden plus jedna  

Originální název: The One Plus One
Rok vydání: 2016 (originál vydán 2014)
Počet stran: 360
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: Ikar

Jeden plus jedna rovná se láska!

Jessica Rae Thomasová je obyčejná mladá matka v nesnázích. Ve svých sedmadvaceti letech vychovává dvě děti Costanzu a Nicholase, manželova syna z prvního manželství. Na první pohled tato rodinka nepředstavuje nic neobvyklého. Avšak opak je pravdu. Marty, člověk, s nímž Jessicu spojovaly dlouhá léta manželského svazku, ji náhle opustil a odjel za matkou do Skotska, aby se tam zotavil z dlouhotrvající deprese. A tak Jess dělá, co může, aby finančně zajistila své dva potomky. Ve dne uklízí a večer si ještě přivydělává coby místní barmanka. Nicméně peněz je žalostně málo a tak všichni tři žijí jen z „ruky do pusy“. 

Naopak Ed je softwarový fanatik, který to v životě dotáhl opravdu daleko. Má svou vlastní firmu, geniální nápady a hromadu peněz k tomu. Život zkrátka nemůže být lepší. Jenže pak udělá fatální chybu, tak velikou, že mu hrozí až několika letý trest odnětí svobody. Najednou se všechny jeho sny, představy a cíle začínají hroutit jako domeček z karet. A právě v tento okamžik narazí na kraji silnice na mladou ženu a její dvě děti, které ještě navíc doprovází mohutná černá chlupatá koule, plná slin. Edward jim bez váhání nabídne pomoc, která se může hravě vyvrbit v něco jiného, než je na první pohled zřejmé. 

Nathalie nespouštěla z Jess zrak a lehce ji poklesla čelist. „Vmetla mi do tváře, že jestli ještě jednou překročím její práh, zmaluje mě tak, že budu hrát všema barvama. Mě a moje… Jak to řekla? …moje „přešprtaný“ děti.“ Jess odklopila zrcátko nad sedadlem spolujezdce, zkontrolovala si vlasy a stáhla si je do ohonu.  „Jo a potom mi sdělila, že Jason by neublížil ani mouše“ „Jak jinak.“ „To nic, měla jsem s sebou Normana a ten šikula nechal vedle jejich toyoty obrovskou hromádku a já jsem nějak zapomněla, že mám v kapse plastový sáček.“ 

Na první pohled nevyřešitelná rovnice, začne najednou dávat smysl!

Moyesová nám všem neustále dokazuje, že je to zkrátka skvělá vyprávěčka. Po naprosto strhujícím debutním románu Než jsem tě poznala, který se letos dočkal i filmové adaptace, přichází opět s pozoruhodným životním příběhem.  A i když se zrovna prokousáváte pasážemi, které zrovínka nepřekypují akčními scénami, tak i přesto vás autorka dokáže udržet ve střehu, ba co víc, nutí vás číst stále dál a dál. Nesčetněkrát přitom při čtení narážíte na řadu vtipných momentů, kde se jen stěží krotíte, abyste se nezačali smát na celé kolo. Jednoduše řečeno tenhle román vás prostě bude bavit. 

Opravdu velmi zajímavý mi přišel i nápad s pohledem do myslí postav. Spisovatelka se totiž rozhodla napsat příběh ze čtyř různých pohledů pilotních postav. Nutno říci, že lépe už to vymyslet nemohla, protože celé dohromady to tvoří opravdu parádní směsici pocitů a dobrodružné jízdy. No a to by nebyla Jojo, kdyby nedošlo i na trochu té romantiky.  Ta je sice trochu předvídatelná, ale upřímně mi to vůbec nevadilo, právě naopak. Držela jsem hlavní hrdince pěsti, seč to šlo, aby se dočkala svého šťastného konce! 

Domem na Seacole Avenue 14 se rozléhal zvuk vzdálených explozí. Tanzie nedávno vypočítala, že Nicky od svých šestnáctých narozenin tráví osmdesát procent volného času u sebe v pokoji. Jess se mu ani moc nedivila. Postavila v předsíni úklidovou přepravku, pověsila si bundu, vyšla nahoru po schodech, jako obvykle ji lehce ohromilo, jak je běhoun na nich ošoupaný, a otevřela dveře do Nickyho pokoje. Měl na uších sluchátka a právě po někom střílel, zápach trávy byl tak silný, že se jí zatočila hlava. 

Dojemný příběh o tom, že i drobné věci mohou znamenat opravdu mnoho!

Autorka si hodně zakládá i na drobných detailech, pomocí kterých poukazuje, že někdy i sebemenší přešlapy mohou ve finále znamenat fatální pochybení. Snaží se svým čtenářům ukázat, že někdy se honíme za štěstím a podstatou života a mnohdy si neuvědomujeme, že to, co hledáme, máme přitom celou dobu přímo před nosem. Knihy z péra této britské spisovatelky jsou plné celé škály emocí, budete se u nich válet smíchy, ale pak otočíte stránku a rázem vám budou sténat slzy. 

Zkrátka a dobře knihy z pera Jojo Moyes si zaručeně zamiluje čtenář každého věku. Nejinak jsem na tom i já. Jeden plus Jedna bylo dokonalé oddychové čtivo, které jsem si stoprocentně užila. S klidným srdcem tedy dávám knize maximálních 5 z 5 hvězdiček a už se těším, až si přečtu další její dílo! Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu Arara.cz, za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

Na parkovišti svatoannské školy parkovalo dvacet šest aut. Proti sobě stály dvě řady nablýskaných terénních vozů s pohonem všech kol. Na parkovací místa zajížděly v průměrném úhlu -41 stupňů, než se zařadilo další auto.  Tanzie je pozorovala, když s mámou přecházely silnici od autobusové zastávky, řidiči a řidičky při řízení telefonovali, což bylo proti předpisům, nebo se otáčeli a něco neslyšně říkali blonďatým miminkům s vykulenýma očima. Máma vysunula bradu a ve volné ruce si pohrávala s klíčky od domu, jako by to byly klíčky od auta, které náhodou nechala stát někde za rohem.  

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.