Všem klukům, které jsem milovala - láska není jednoduchá věc!

20.11.2016 12:26

Jenny Hanová - Všem klukům, které..

Originální název: To All the Boys I've..
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2014)
Počet stran: 320
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Milostné dopisy nejsou klišé!

Lara Jean je sympatická, inteligentní mladá dáma a vlastně taky napůl Korejka. Poté, co ji nešťastnou náhodou umřela maminka, žije dívka spolu se sestrami a otcem v malém rodinném domku.  Nutno podotknout, že jim to klape opravdu výborně. O chod domácnosti se stará nejstarší sestra Margot a tak je doma vždy krásně uklizeno a navařeno. Jenže Margot se rozhodne odejít studovat vysokou školu ve Skotsku a tak všechny povinnosti připadnou Laře Jean. Děvče se tak najednou musí postavit na vlastní nohy a dokázat si, že je plně samostatná a dospělá. Ba co víc, že se dokáže postarat o své blízké.

Lara je navíc ohromně skromná a nesmělá. Tak nesmělá, že vždycky když se do někoho zamilovala, napsala mu dopis. V pár řádcích si tam vylila svoje city a otevřela své srdce. Všechny psaníčka pak pečlivě uložila do krabice na klobouky, s tím, že je jejich adresáti nikdy neuvidí. Jenže se stala hrozná věc a někdo všechny ty dopisy poslal. Dívka se tak bude muset vypořádat s tím, co opravdu cítí. Což by možná nebylo to nejhorší, kdyby jeden takový dopis nebyl určen Joshovi, expříteli Margot. 

V televizi zrovna běží reklama na nějaký parfém. Dívka oblečená do zářivě fialkových šatů bez ramínek z látky tenčí než hedvábný papír běží po pařížské ulici. Co bych za to dala, abych mohla být holkou, co v tenoučkých šatech běhá po jarní Paříži! Posadím se tak rychle, že mi zaskočí kus popcornu. Mezi záchvaty kašle se obrátím na Margot. „Margot, co se takhle sejít o jarních prázdninách v Paříži?“ A už se v duchu vidím, jak v jedné ruce třímám pistáciovou makronku a v druhé malinovou a točím se kolem dokola. 

Margot se rozzáří oči. „Myslíš, že by tě taťka pustil?“ „No jasně, vždyť je to poznávání nový kultury. Musí mě pustit.“ Ale po pravdě řečeno jsem ještě nikdy nikam sama neletěla. A taky jsem ještě nikdy ani nebyla mimo Spojené státy. Vyzvedla by mě Margot na letišti, nebo bych se musela do hostelu dostat sama?

Romantický příběh, který vám zaručeně vykouzlí úsměv na tváři!

Celá kniha jako by se přesně do puntíku řídila svou anotací, nic jiného v ní nehledejte, protože to ani nenajdete. Příběh je opravdu velmi jednoduchý, ale čtivý a navíc pilotní hrdinka je opravdu velmi milá. Děj vám ubíhá rychle pod rukami a navíc se knížka velmi dobře čte. Takže bych se vůbec nedivila, kdybyste ji „přelouskali“ za jedno odpoledne.

Trable s kluky jsou bezesporu hlavní náplní tohoto „vypravování“, ale nemáte se čeho obávat, poněvadž „milostné pasáže“ jsou střídané úryvky s každodenního života holek Songovek. A navíc se část příběhů odehrává o Vánocích, což vám teď v danou chvíli přijde náramně vhod a navodí tu správnou atmosféru blížících se svátků. 

Později téhož večera. Josh šel dávno domů. Kitty a taťka si už šli lehnout. Sedíme u stolu v kuchyni, Margot se svým počítačem, já vedle ní. Hnětu kuličky z těsta a obaluju je ve skořicovém cukru, peču skořicové sušenky, aby mi Kitty odpustila. Když jsem ji šla uložit do postele, moje mladší sestřička se jen odvalila na druhý bok a nechtěla se mnou mluvit, přesvědčená, že se ji snažím vyšoupnout z výletu do Paříže. Nechám jí skořicové sušenky na nočním stolku hned vedle polštáře, aby ji ráno po probuzení hned přivítala jejich čerstvá vůně.

Margot je podezřele zticha. Pak najednou zničehonic zvedne hlavu od klávesnice a prohlásí: „Rozešla jsem se s Joshem. Dneska po večeři.“ Kulička těsta, kterou jsem zrovna hnětla, mi vypadne z prstů a přistane přímo v míse se skořicovým cukrem.

Příjemná hlavní hrdinka je základ úspěchu!

Rozhodně neočekávejte, že by se v knize přihodily nějaké zvlášť dramatické události. Jedná se spíš o každodenní trable jedné dospívající holky, které by se zrovna tak mohly přihodit i ve vašem okolí. Lara Jean se k ostatním chová opravdu velmi normálně, tak jako by to udělal kdokoliv z nás. Navíc postavy jsou vcelku černobílé, takže buď budete někoho milovat, nebo nenávidět.

Mě se Všem klukům, které jsem milovala, se mi opravdu líbila a určitě budu chtít sáhnout i po pokračování. Vždyť každý z nás občas potřebuje takovéto relaxační čtivo, u kterého nemusí moc přemýšlet a jen si vychutnává miloučký příběh. Knihu hodnotím 4.5 z 5 hvězdiček a těším se na další díl! Touto recenzí bych velmi ráda poděkovala e-shopu eReading.cz za poskytnutí recenzní e-knihy, TAM si můžete také přečíst i samotnou ukázku z knihy!

„Víš, co mi jednou řekla mamka?“ ozve se Margot nakonec.

 „Co?“ Na chvíli Joshe úplně pustím z hlavy. Protože ať se děje cokoli, i když se s Margot hádáme nebo i kdyby mě zrovna mělo srazit auto, vždycky všeho nechám a poslouchám, když se mluví o mamce. Chci mít stejné vzpomínky, vybavovat si stejné detaily jako Margot. I tak jsem na tom líp než Kitty. Kitty na mamku nemá žádné vzpomínky kromě těch, co jsme jí vyprávěly. Ale vyprávěly jsme jí tolik věcí a historek, že teď už to jsou i její vzpomínky. „Pamatujete si, jak tenkrát…“ začne vždycky a pak vypráví, jako by tehdy nebyla mimino, ale doopravdy si to pamatovala.

 „Řekla mi, abych na vejšku šla svobodná, bez kluka. Říkala, že nechce, abych byla ta holka, co brečí do telefonu a říká věcem ne, místo aby říkala ano.“

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 05.04.2020

Vložil Anthonynuh

Titulek Hi, look at an interesting site

Odpovědět

Hi, here on the forum guys advised a cool Dating site, be sure to register - you will not REGRET it https://bit.ly/2UHfpsw

Datum 26.11.2016

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Říkala jsem si, že se do knihy pustím, když už vyšlo i pokračování, ale zatím to nějak nevypadá :D

Datum 26.11.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

To je mimochodem velká škoda, protože kniha je to opravdu povedená! Tak snad někdy se přeci jen "poštěstí" se do ní pustit! :D