Vánoční zázrak - Nikdy není pozdě na to se zamilovat!

23.12.2016 12:30

Jay Asher - Vánoční zázrak 

Originální název: What Light 
Rok vydání: 2016 (originál vydán 2016)
Počet stran: 248
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Stromeček k Vánocům prostě patří!

Sierra je mladá studentka střední školy, která už od útlého věku žije dva životy. Přes celý rok poklidně přebývá v rodinném domku v Oregonu, ale krátce před Díkůvzdáním se celá její rodina sbalí a jen s maličkým karavanem vyráží do slunné Kalifornie. Tam totiž vlastní maličký krámek s vánočními stromečky, které sami vlastnoručně pěstují po celý zbytek času, aby u někoho přes zimní svátky pyšně svítili. Děvče to tam miluje, jak by také ne, vždyť může alespoň jeden měsíc strávit po boku své nejlepší kamarádky Heather.

Jenže letos jedou rozdávat zelený symbol svátků vánočních možná úplně naposledy. Obchodům se totiž už moc nevede, protože jedličku je již možné sehnat na každém rohu a tak privátní krámky upadají na popularitě. Pokud bude tato sezona ztrátová, tak hrozí to nejhorší, prodejna se nejspíše zavře a dívka už nebude trávit prázdniny na jihu. Jedno je tak jasné, bude si muset letošek opravdu užít, ať má alespoň na co vzpomínat.

„Tuhle roční dobu fakt nesnáším,“ říká Rachel. „Promiň mi to, Sierro, vím, že to poslední dobou opakuju pořád dokola, ale to jen proto, že je to pravda.“

 Vchod do školy na druhém konci trávníku halí ranní opar. My se držíme na betonové cestě, abychom se vyhnuly promočené trávě, ale počasí není to, na co si Rachel stěžuje. „Prosím, nech toho,“ hlesnu, „nebo se zase rozbrečím. Prostě chci jen přežít tenhle týden, aniž bych...“

„Žádnej týden!“ brání se Rachel. „Už jen dva dny. Ubohý dva dny do Dne díkůvzdání a pak mi zase na celý měsíc zmizíš. Vlastně ještě na dýl!“

Obejmu Rachel kolem ramen, zatímco se pomalu šouráme dál. I když jsem to já, kdo bude další Vánoce daleko od domova, tváří se Rachel, jako by se hroutil její svět.

Opravdu nádherný svátečně laděný příběh, který si vás získá!

 Nicméně si vůbec neplánovala, že by se mohla zamilovat.  Vždyť to má od tatínka také výslovně zakázané, k čemu by to asi tak bylo dobré někomu zlomit srdce hned 25. prosince? Avšak s čím si osud nakonec nezahrává, Sierra potká Caleba, jednoho ze zákazníků, který si okamžitě získá její srdce. Charizmatický chlapec, jenž to v životě neměl vůbec lehké, ale optimismus mu rozhodně nechybí, ba právě naopak o Vánocích pomáhá těm, kdo to nejvíce potřebují. Dokáže pomoci také dívence, kterou sotva zná?

Vánoční zázrak je na první pohled velmi roztomilá knížečka, patřící svým obsahem mezi dětskou literaturu, či lépe řečeno dívčí romány. Všechny stránky uvnitř zdobí stříbrné ornamenty hvězdiček a stromečků. Je to možná trošičku kýčovité, to uznávám, ale k tomuto ročnímu období kýč zkrátka patří. Navíc názvy jednotlivých kapitol jsou vyvedeny v „puntíkatém písmu“, takže to vypadá, jako by se jednalo o barevná světélka, která najdeme i na obálce. 

Elizabeth mi položí ruku na koleno. „Na jednu stranu ti hrozně přeju, abys tam jezdila i dál, protože vím, jak se ti tam líbí, ale na druhou stranu už si maluju, jak fajn by bylo trávit svátky poprvé spolu.“

Při té myšlence se mi na tváři objeví úsměv. Mám holky moc ráda, ale stejně ráda mám i Heather, kterou vidím jen jeden jediný měsíc v roce v Kalifornii. „Jezdíme tam, co si pamatuju,“ řeknu, „takže si ani neumím představit, jaké by to bylo, zůstat doma.“

 „Tak já ti to povím, jo?“ vyhrkne Rachel. „Bude to náš poslední rok na střední. Lyže… horká vana… a sníh!“

Jenže mně se líbí moje kalifornské městečko tři hodiny na jih od San Francisca, které nikdy nevidělo ani vločku. A taky moc ráda prodávám stromky rodinám, které si k nám pro ně celá ta léta věrně chodí. Vůbec by mi nevonělo pěstovat všechnu tu krásu jen proto, aby ji pak prodal někdo jiný.

Sladká love story, která v sobě ukrývá důležité poslání!

Příběh samotný se čte nesmírně lehce, sotva se pořádně začtete, tak najednou zjistíte, že jste dospěli až na poslední stránku. Sam děj je přímí a poměrně nenáročný takže se v jeho lince se opravdu nelze ztratit, ani zamotat. Hlavní postavy jsou přitom opravdu velmi laskavé, hned si je zamilujete. Zkrátka a dobře nejednou se přistihnete při tom, jak se  pokradmu samolibě uculujete.

Tahle kniha je jako stvořená nejen pro adventní čas, ale i pro celé zimní období. Úplně si říká o to, abyste se zabalili do měkoučké deky s hrnkem teplého čaje a pustili se do čtení. Já si ji ohromně užila a tak ode mne dostane maximální ohodnocení 5 z 5 hvězdiček spolu s vřelým doporučením. Prostřednictvím této recenze bych chtěla velmi poděkovat e-shopu  KNIHY DOBROVSKÝ  za poskytnutí recenzního výtisku! TAM si knihu můžete také koupit a to za velmi dobrou cenu, která se rozhodně vyplatí!

„To je jen součást plánu,“ odpovídá Rachel, „copak nevíš, kolik hereček běhá po světě? Miliony! A všechny se jen třesou, aby si jich někdo všiml, což je dost trapný. Já na to půjdu jinak. Budu si pěkně stavět kulisy, a až mě jednoho dne uvidí nějaký slavný producent, sám si řekne, že je škoda mě nechat hnít za kamerou, a pochopí, že daleko víc mi to sluší před ní. On se sice potom bude všem chlubit, že mě objevil, ale já budu vědět svoje totiž, že jsem se objevit nechala!“ „Docela mě děsí, že jsi o tom vážně přesvědčená,“ odpovím. Rachel si usrkne kávy. „Proč bych nebyla, když se to stane?“ Zazvoní na hodinu, a tak rychle posbírám zbytky stříbrného papíru a zmačkám je do kuličky, aby je Rachel společně s prázdnými kelímky mohla odnést do koše v zákulisí. Elizabeth vloží oba obrázky do papírového sáčku a podá mi je. „Počítám, že se nemůžeme na chvilku stavit, než odjedeš?“ zeptá se.

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 03.01.2017

Vložil Lory Humble | tichyodpor.blogspot.cz

Titulek ...

Odpovědět

S touhle knížkou už jsem se setkala, ale přiznám se, že anotaci jsem četla dnes prvně - a moc mě nezaujala. Nicméně po přečtení recenze jsem se dostala do rozpaků a musím přehodnotit, jestli se po ní nakonec přece jen nerozhlédnu.

Datum 11.01.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: ...

Odpovědět

Myslím, že by jsi se po ní poohlédnout měla. Je to příjemná oddychovka, která rozhodně neurazí, ba právě naopak! :)

Datum 28.12.2016

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Kniha mě něčím odrazuje. Asi se bojím, že to bude klišé, ale letos už ji stejně asi nestihnu, tak třeba příští rok :)

Datum 11.01.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

No, nicméně klišé k téhle roční době patří! :) Určitě ji vyzkoušej!

Datum 26.12.2016

Vložil Luca

Titulek Krásně vánoční

Odpovědět

Páni, ta vypadá parádně! Pro tuhle roční dobu jako stvořená, musím se po ní poohlédnout! :D

Datum 11.01.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: Krásně vánoční

Odpovědět

To určitě musíš, je totiž vážně skvělá! :)