Univerzita výjimečných - Za možnost studovat se draze platí!

28.07.2016 13:19

Joelle Charbonneua- Zkouška

Originální název: The Testing
Rok vydání: 2016 (originál vydán 2013)
Počet stran: 304
Vazba knihy: Měkká
Nakladatelství: Fragment

Zkouška ukáže co ve vás skutečně je!

Malencia právě ukončila střední školu a teď netrpělivě čeká, zda bude vybraná mezi hrstku nejlepších studentů z 18-ti kolonií, kterým bude umožněno podrobit se procesu testování. Právě ona zkouška totiž vyjeví ty nejlepší z nejlepších, kteří budou připuštěni k dalšímu bezplatnému studiu na Univerzitě svazů národů v hlavním městě Tosu. 

Cia nakonec svou životní šanci dostane, je pevně odhodlaná splnit si svůj sen a stát se vysokoškolskou studentkou. Avšak v předvečer odjezdu do metropole, kde celý proces selekce studentů probíhá, se jí otec svěří s útržky vzpomínek, které má na testování on. Jsou hrůzostrašné a plné krve. Ciu začínají hlodat pochybnosti a strach, co když není všechno tak jednoduché, jak se na první pohled zdá? Co se skrývá pod rouškou neškodného testovacího systému? 

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

***

Ukázka z knihy - J. Charbonneua - Zkouška (str.7-8)

Zeen ani mí ostatní bratři rozhodně nebyli žádní troubové. Holky se po nich vlastně úplně vrhaly. Přestože flirtování jim nebylo cizí, ani jeden jako by se nechtěl usadit. Radši vytvářeli dal­ší hybridní odrůdy rajčat, než aby založili rodinu. Hlavně Zeen. Byl vysoký, světlovlasý a chytrý. Hodně, opravdu hodně chytrý. A přesto ho na Testování nevybrali. Když jsem si to uvědomila, trochu mi to pokazilo náladu. Napadlo mě, že to třeba je první pravidlo, které se mám jako dospělá naučit. Že člověk nemůže vždycky dostat to, co chce. Zeen si určitě přál dostat se na univerzitu, jít v tátových šlépějích. Určitě věděl, jak se cítím. Na chviličku jsem zatoužila si s ním promluvit. Zeptat se ho, jak překonal to zklamání, které s největší pravděpodobností čeká i na mě. Naše kolonie bude mít štěstí, když z ní na Testování vyberou třeba jen jednoho studenta, pokud vůbec nějakého. Naposledy vybrali ně­ koho z Pětijezeří před deseti lety. Mně to ve škole šlo, ale byli tam i lepší. O moc lepší. Jakou jsem mohla mít šanci?

Přinutila jsem se k úsměvu. „To se vsaď. Nemůžu zůstat ve škole, pokud se chci do té doby, než se vy oženíte, prosadit do vedení kolonie.“ Hart a Win se začervenali. Jsou jen o dva roky starší než já a představa randění a ženění jim nahání hrůzu. Jsou rádi, že mů­žou společně pracovat v pěstírně a starat se o rostliny a stromy, které táta vyšlechtil, aby přežily i v nehostinné půdě na okrajích kolonie. „Pokud tady budeme stát věčně, nikdo se nikam neprosadí,“ prohlásila máma příkře a vyrazila. 

Táta i bráchové se rychle roze­šli za ní. Skutečnost, že jak Zeenova, tak Haminova svatba je zjevně v nedohlednu, mámu mrzela. Kvůli tátově práci stojí náš dům dál od centra kolonie než většina ostatních. Spolu s mými bratry se mu podařilo okolo domku vypěstovat zelené stromy a keře, ale o třicet metrů dál je půda už rozpraskaná a tvrdá. Přesto sem tam roste nějaká tráva a občas i rozeklaný strom. Táta říká, že západně od nás je kvalita půdy ještě daleko horší, proto se naši vůdci rozhodli umístit Pětijezeří právě sem

***

Univerzita výjmečných je zcela jistě dobrá volba pro milovníky Hunger games!

Už jsem se nesčetněkrát setkala s přirovnáváním této trilogie k světoznámému trháku Hunger games. Skutečně příběh je jim v lecčems podobný, ale přeci je jiný. Autorka si dokázala dokonale pohrát s psychologií postav i s množstvím nečekaných zvratů. Já jsem si čtení opravdu uživala a za sebe mohu říci, že vám kniha rozhodně za povšimnutí stojí. Vždyť dejme si ruku na srdce, těch 300 stran slupnete jako malinu. Já knize dávám 8 z 10 hvězdiček a těším se na pokračování, které doufám, bude ještě lepší, než pilotní díl!

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 28.07.2016

Vložil knižní svět

Titulek Univerzita Výjimečných

Odpovědět

Na tuhle knihu jsem hodně zvědavá, tak snad se k ní dostanu :D

Datum 29.07.2016

Vložil Nasťa

Titulek Re: Univerzita Výjimečných

Odpovědět

Doufám, že se k ní dostaneš brzy a užiješ si ji stejně, jako já! :)