První - Která dívka se stane princeznou?

29.12.2015 22:04

Kiera Cassová - První

Originální název: The One
Rok vydání: 2015 (originál vydán 2014)
Počet stran: 280
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Která dívka získá srdce prince?

Třicet pět dívek vstoupilo branami paláce, ale korunu získá jen jedna z nich!  Selekce se blíží ke svému konci, napětí narůstá. Atmosféra v královském paláci by se zcela jistě dala krájet. Amerika je však stále více odhodlaná postavit se svým sokyním čelem a získat Maxonovo srdce jen pro sebe, ale dokáže zapomenout na svou minulost, jenž se stále dere napovrch?

Všechno se, ale náhle změní. Útoky rebelů totiž začnou nabírat na intenzitě a tak si nikdo, dokonce ani obyvatelé paláce nemohou být jistí vlastním bezpečím. A když ještě ke všemu rebelové začnou útočit i na rodiny samotných účastnic Selekce, hrozí, že se celá soutěž bude muset zrušit. Nicméně dostane Amerika svůj šťastný konec anebo odejde se zlomeným srdcem?

Tentokrát jsme byly ve Velkém sálu a trpěly při další lekci etikety, když okny proletěly cihly. Elise okamžitě skočila na zem a s fňukáním se začala plazit k postranním dveřím. Celesta se zapištěním vyrazila k zadní stěně místnosti, přičemž jen taktak unikla spršce roztříštěného skla. Kriss mě popadla za nadloktí a společně jsme se rozběhly k východu. 

Ve světě rozděleném na kasty se schyluje k válce!

Předchozí dva díly nám umožnily pohled do světa, jenž dříve býval Spojenými státy americkými, nyní je z něj království Illea, které už ovšem ztratilo svou kdysi "demokratickou" tvář. Vládne zde tvrdá ruka krále, která společnost rozdělila do osmi kast. Nyní tomu chtějí rebelové učinit přítrž, jenže kdo skutečně bojuje za "blaho národa" a kdo chce jen profitovat na nově vzniklém konfliktu? Království teď zažívá opravdu těžké časy a to zda přežije, bude záviset jen na tom, na kterou stranu se přikloní.

První je asi ze všech třech dílů Selekce dějově nejobsáhlejší. Konečně se totiž dočkáme nemalá dějových zvratů, které dokáží příběh "odchýlit" od na první pohled předvídatelné a zcela banální dějové linie. Ačkoliv se příběh tváří mírně předvídatelně, tak si můžete být jistí, že to, co vám nabídne konec knihy, opravdu čekat nebudete!

Zatímco jsem neměla potíže komunikovat s ním beze slov, mluvit s ním nahlas byl vážně problém. Náš poslední rozhovor neskončil zrovna šťastně. Chystala jsem se právě opustit palác a požádala jsem ho o čas, abych se po Selekci mohla vzpamatovat. Jenže nakonec jsem v soutěži zůstala a zatím jsem mu ani nevysvětlila, jak k tomu došlo. Možná se mnou už ztrácel trpělivost a přestával ve mně vidět jen to dobré. Musela jsem to s ním spravit, protože jsem si život bez něj nedokázala představit.

Opravdu originální završení princeznovské série!

Kiera Cass dokáže čtenáře zaujmout a to i přesto, že se její postavy místy chovají opravdu nesnesitelně, nikdy však nemáte nutkání knihu odložit. Vždycky se totiž k ní budete rádi vracet, v konečné fázi se totiž přistihnete při tom, jak sami držíte Americe palce a jste celý nedočkavý, zda právě ona získá korunu a s ní samozřejmě i vytouženého ženicha. Jsem přesvědčená, že pokud se vám alespoň trochu líbily předešlé dva díly, tak budete dozajista nadšení i ze samotného zakončení celého příběhu, protože opravdu stojí za to!

Já osobně jsem si čtení celé téhle série náramně užila, už se těším na příští rok, kdy by mělo vyjít volně navazující pokračování s názvem The Heir. Za sebe vám mohu knihu určitě jen doporučit, už jen kvůli těm přenádherným obálkám, které určitě stojí za to mít ve své knihovničce. Moje finální hodnocení činní 4 z celkových 5 hvězdiček, už se moc těším, až se budu moci začíst do pokračování a opět potkat své oblíbené postavy!

Silvia po mně střelila pohledem, který by na místě zarazil i rebela, tak jsem pusu zase honem zavřela. S  naší učitelkou jsem si vybudovala něco jako přátelství, když mi dávala lekce navíc, čímž mi nevědomky pomáhala přijít na jiné myšlenky a neřešit pořád jen Maxona a Aspena. Po mém malém husarském kousku ve Zprávách před několika dny se náš vztah rozplynul. Otočila se na strážce a řekla: „Vrátíme se, až budete mít oficiální příkaz od krále. Jdeme, dámy.“

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 30.12.2015

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

První se mi nakonec docela líbila :) Rozhodně lepší než Elita :D

Datum 31.12.2015

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Taky mi přišlo, že První byla lepší, než předešlý díl. Ona Elita byla celkově taková neslaná, nemastná.