Ledová krev - Ve světě zimy není pro oheň místo!

08.09.2017 13:30

Elly Blakeová -  Kde hvězdy stále září

Originální název: Frostblood
Rok vydání: 2017 (originál vydán 2017)
Počet stran: 320
Vazba knihy: Vázaná
Nakladatelství: CooBoo

Protiklady se přitahují, nebo ne?

Ve světě věčného chladu a zimy není pro nikoho jako je ona vůbec žádné místo. Za svou moc by mohla zaplatit tím nejcennějším pokladem na světě – svou vlastní hlavou.  Její schopnosti nejsou vůbec vítány, vlastně se považují za velezradu proti ledovému trůnu. Zahrávat si s ohněm znamená podepsat si ortel smrti. Mráz a oheň jsou smrtelnými nepřáteli. Jsou to protiklady, které se velice odpuzují a nejraději by se navzájem zcela vyhladily z povrchu zemského.

I přes velkou rivalitu se v samém srdci mrazivé říše zrodila dívka, která má moc to všechno změnit a znovu nastolit blahodárnou rovnováhu. Sedmnáctiletá Ruby ovšem o svém osudu zhola nic netuší, celý život prožívá ve stínech a doufá, že zůstane skryta nepřátelským pohledům. Ovšem, když do její vesnice jednoho dne vtrhnou vojáci a zabijí její matku, je odhodlaná postavit se proti všemu a všem, aby zamezila krutovládě bezcitného panovníka. Jenže, co zmůže jedna ohnivá proti celé armádě ledu?

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

***

Ukázka z knihy Elly Blakeové - Ledová krev (str. 17-18)

Mami, pozor!“ Srazila jsem ji na zem.

Pochodně už byly skoro u nás, blížilo se jich šest nebo sedm ze všech stran, žár mě pálil v obličeji. Plamen jedné pochodně mi přeskočil na šaty. Plameny ničily moje oblečení a hučely mi v uších. Moje kůže žhnula, ale nehořela jsem.

Kapitán vykročil vpřed, ruka se mu posunula k meči a moje matka se na něj vrhla. Udeřila ho do tváře, až se objevila slzička krve. Snažila jsem se ji držet zpět, ale když jsem se přiblížila, na hrudníku mi tvrdě přistála kapitánova noha v těžké botě. Spadla jsem na zem, lapala po dechu a okolo mě syčela pára, jak se moje hořící šaty dotýkaly sněhu.

 Snažila jsem se vyškrábat na kolena a kapitán zatím skoro líně pozvedl meč. Jílcem pak udeřil matku do hlavy a ozvalo se hrozivé křupnutí. Zhroutila se k zemi jako rozbitá panenka, vlasy rozprostřené po sněhu, jemné a hebké, jako by je někdo nakreslil uhlem. Její dlouhý labutí krk byl ohnutý jako stonek zvadlé květiny. Doplazila jsem se k ní, chytila ji za ramena, volala na ni.

Rukama jsem šátrala po její hrudi a krku, hledala jsem tep, silný a odolný, jako byla ona. Ale nic jsem nenahmatala. Svět zamrznul.

Ne. Ne. Ne.

Ostýchavý plamínek v mém hrudníku se rozhořel do zcela nezvladatelné záplavy žáru. Bylo mi to jedno. Proč bych to ještě měla skrývat. Prudce jsem se nadechla a vysála vzduch z celého nebe, stromů, světa. Vítr se stáčel okolo mě jako oko hurikánu.

Vydechla jsem. Plameny se rozrostly po celém mém těle, výbušně a hlasitě vystřelily jako ohňostroj. Zahlédla jsem jen paniku a muže, kteří se svíjeli a káceli se k zemi, aby si ochladili obličej a ruce ve sněhu. Za mnou leželo nehybné tělo mojí matky s rozprostřenými vlasy a končetinami. Natáhla jsem se k ní, ale někdo mě popadl za ramena. Vyrazila jsem proti němu pěstmi a hledala jsem v sobě tu ohnivou studnu, již jsem objevila v hlubinách své duše.

Žár ale vyhasl. Hodili mě do koňského žlabu a moje tělo prolomilo vrstvu ledu a propadlo do vody, která mě bodala do kůže jako jehličky. Stěny dřevěného žlabu mě tlačily do boků. Snažila jsem se dostat ven, hruď mi pukala spalujícím mrazem, ale kdosi mě zatlačil zpět dolů. Pevně jsem se držela okrajů a zarývala nehty do dřeva.

***

Recenze je psaná pro ČBDB, TAM si ji můžete také přečíst!

***

Slibná hvězdička ve světových Young Adult vodách!

Ledová krev je velmi slibným začátkem třídílné série. Ačkoliv se neubráníte myšlence, že něco podobného už jste pravděpodobně četli. Nicméně i tak, pokud máte rádi dobré fantasy s trochou toho napětí, špetkou magie a ždibíkem lásky, tak jste zaručeně na správné adrese. Já si rozhodně další pokračování nenechá ujít a co vy? Hodnotím 3.7 z 5. hvězdiček a těším se na další knihy z pera této autorky! 

***

Zpět

Vaše komentáře k recenzím

Datum 17.09.2017

Vložil Bunburistka

Titulek bunburistka.blogspot.cz

Odpovědět

O knížce jsem slyšela a moc ráda bych si ji přečetla, fantasy miluju, takže to bude něco pro mě :D

Datum 26.11.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: bunburistka.blogspot.cz

Odpovědět

Je skvělá, mohu ji jen doporučit! :)

Datum 14.09.2017

Vložil Aires

Titulek https://airesbooks.blogspot.cz

Odpovědět

Skvělý tip na knihu, mě má zrovna přijít k recenzi a moc se na ni těším :) Měj se hezky :)

Datum 14.09.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: https://airesbooks.blogspot.cz

Odpovědět

Tak to přeji příjemné čtení, snad se ti bude líbit stejně, jako mně.. :)

Datum 10.09.2017

Vložil Eliz

Titulek walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Zatím ještě nebyla příležitost, ale knihu bych si ráda přečetla :)

Datum 14.09.2017

Vložil Nasťa

Titulek Re: walletofinfinity.blogspot.cz

Odpovědět

Určitě po ní sáhni, zvlášť pokud máš ráda fantasy! :)